U uvodnom dijelu blok-sata učenici su doznali nekoliko osnovnih informacija o pjesniku. Charles Baudelaire preteča je novih generacija francuske poezije i njihova veza s tradicijom. Baudelaire je i početak moderne poezije uopće. Sukob s obitelji, posebno s očuhom, koji ga šalje na put u Indiju, kako bi ga udaljio od loše sredine, određuje njegov život.
No, pjesnik se prvim brodom vraća doma. U Parizu živi kao dandy, prezire građanski svijet u kojemu živi njegova majka i njegov očuh. Ima potrebu svojim stihovima šokirati pa je posve normalno da je njegova poezija teško razumljiva njegovim suvremenicima. Cvjetovi zla prva su velika suvremena pjesnička zbirka koju današnji moderni čitatelj s lakoćom razumije.
Nakon uvodnog dijela postavilo se nekoliko pitanja. Kakvog pjesnika zamišljamo? Kakvu poeziju očekujemo? Učenici su odgledali videozapis Hrvatski jezik, 3. razred srednjih škola, Charles Baudelaire i impresionizam. Uslijedila su pitanja i odgovori. Jesmo li razumjeli pročitano? U bilježnicu su zapisali informacije prema osobnom odabiru.
U nastavku sata jedan je učenik naglas čitao pjesmu Albatros. Nakon emocionalne pauze učenici su bez problema prepoznali simboliku naslova. Potom su odgledali još jedan kratak videozapis pod naslovom Hrvatski jezik, 3. razred srednjih škola, Charles Baudelaire, Albatros. Zajedno s profesoricom interpretirali su pjesmu zapisujući u bilježnicu najvažnije informacije. Prema dogovoru, učenici su na blok-sat donijeli drvene bojice. Petnaest minuta prije kraja sata dobili su priliku nacrtati cvijet po želji kojim će pokazati ljepotu ili ružnoću. Odnosno, potaknuti naslovom zbirke pjesama Cvjetovi zla pokušat će napuniti vazu cvijećem. Hoće li ono prikazivati ružnoću ili ljepotu ovisit će isključivo o oku promatrača.
Učenički su radovi sljedećega dana bili izloženi u 2. fs razredu. Ne znajući čiji je koji cvijet, većinom glasova odabrana su tri najljepša/najružnija cvijeta. Zanimljivo je bilo gledati kako su i učenici 3. g razreda birali cvijet zla. Pa iako se težilo objektivnosti, u ovom se razredu osjećalo da prevladava subjektivnost jer su učenici znali tko je koji cvijet naslikao. U konačnici, prvo je mjesto u oba slučaja pripalo učeniku Dalmatu Gashiju. Izložbu i šušur pogledajte u kratkom videozapisu.
Učenici su za domaći rad dobili još jednu poveznicu na videozapis kako bi utvrdili gradivo vezano uz pjesnika Charlesa Baudelairea. Domaći je rad ujedno i priprema za pisanje eseja na zadanu temu. Anonimna anketa, koja je uslijedila nakon blok-sata, izložbe i biranja cvijeta zla, poslužila je za evaluaciju. Rezultat je pokazao da je blok-sat bio i više nego zanimljiv.
ODGOJNO-OBRAZOVNI ISHODI:
- B.3.2. Učenik uspoređuje književne tekstove iste teme ili žanra nastale u različitim književnopovijesnim razdobljima
- C.3.2. Učenik analizira tekst iz europske kulturne baštine i kulturnoga kruga i njegov utjecaj na hrvatski kulturni identitet
RAZRADA ISHODA:
- učenik prepoznaje univerzalne teme i predodžbe u književnim tekstovima različitog vremena i mjesta nastanka, promišlja o europskoj kulturnoj baštini kao dijelu vlastitog kulturnog identiteta
RAZRADA ISHODA NA RAZINI AKTIVNOSTI:
- učenik izdvaja informacije, oblikuje ulogu na temelju pjesnikova životopisa, objašnjava i procjenjuje ponašanje pjesnika, raspravlja na zadanu temu, navodi primjere, analizira i donosi zaključak, izražava svoj doživljaj teksta, sažima informacije
MEĐUPREDMETNE TEME:
- osr. B.2.4. učenik suradnički uči i radi u timu
- uku. A.4/5.3. učenik kreativno djeluje u različitim područjima učenja.