U zadnjih nekoliko godina mediji periodički objavljuju rezultate istraživanja koji pokazuju alarmantno loše rezultate fizičkog statusa djece, a u Dalmaciji osobito su osupnuli podaci o pretilosti najmlađih Dalmatinaca te o broju neplivača među djecom koja doslovno žive uz morsku obalu.
Kurikulum nastavnog predmeta TZK napokon učiteljima jasno daje „odriješene ruke“ za organizaciju različitih aktivnosti izvan same školske zgrade, te angažiranje stručnjaka koji mogu itekako pomoći. U kurikulumu je i jasno navedeno kako se tjelesnim vježbanjem, osim usvajanja pravilnih zdravih, navika vježbanja i pravilne prehrane, omogućuje i povećanje socijalne inkluzije, razvija se sposobnost donošenja odluka i rješavanja situacijskih problema, ali isto tako razvija se samopouzdanje, samopoimanje, upornost, odlučnost te mnoga pozitivna psihička obilježja učenika. Znanje i vještine koje se stječu te navike koje se razvijaju u ovome nastavnom predmetu potiču solidarnost, osjećaj odgovornosti, razvijanje moralnih vrijednosti i samopoštovanje te prihvaćanje različitosti.
Važno mjesto TZK ima i u Nacionalnome programu sporta u smislu pravodobnog prepoznavanja i usmjeravanja učenika u odgovarajuće izvannastavne i izvanškolske kineziološke/sportske aktivnosti koje odgovaraju razinama njihova talenta, interesa i mogućnosti.
Ishod OŠ TZK D.2.2. Usvaja mogućnosti tjelesnog vježbanja na otvorenim i zatvorenim sportskim vježbalištima; upravo u svojim sadržajima i predviđa različite kineziološke motoričke aktivnosti izvan „okvira“ školske zgrade: od igara na snijegu do aktivnosti u vodi i uz vodu. Tako su drugaši potražili savjet pravog stručnjaka iz ovog područja – plivačkog trenera Branka Glavine iz plivačkog kluba „Galeb“ iz Makarske. Odmah su našli zajednički jezik te dogovorili trotjedni ciklus Male škole plivanja u Gradskom bazenu u Makarskoj.
Učitelji i učenici koji rade u malim, od sporta i kulture dislociranim sredinama, imaju velik problem organizacije i pratnje kod prijevoza učenika, te što zbog straha, što zbog izbjegavanja možebitnih komplikacija, odustaju od organizacije bilo kakvih aktivnosti izvan školske zgrade. Iz škole su se obratili načelniku općine, gospodinu Anti Čobrniću koji je odmah uočio problem, podržao volju i entuzijazam te pomogao da se organizira prijevoz učenika do obližnjeg grada o trošku općine. Roditelji su upoznati s ovom novom izvanučioničkom aktivnosti na roditeljskom sastanku, jednoglasno su je podržali, složili se nabaviti djeci kapice i opremiti ih po uputama učiteljice. Roditelji drugaša su zaista velika potpora učiteljici i kod napora za poticanje djece na usvajanje pravilnog ponašanja i kulturnih navika koje su preduvjet za organizaciju bilo koje aktivnosti koja podrazumijeva izlazak iz učionice.
Trotjedni trening podrazumijevao je: inicijalno testiranje djece u bazenu, individualan rad na poboljšanju različitih plivačkih tehnika i tehnika disanja, te završnu demonstraciju uz podjelu diploma.
Zajedničko putovanje kombijem, razredni trening, zajedničko tuširanje, oblačenje, sušenje kose – sve su to aktivnosti koje osnažuju razrednu zajednicu. Današnji učenici dolaze u školu skromnih komunikacijskih vještina i teško svoju individualnost uklapaju u zajednicu, stoga su ovakve životne, zajedničke aktivnosti kod kojih su upućeni jedni na druge, a bez pomoći roditelja, izuzetno vrijedne i korisne.
Za kraj Male škole plivanja treneru su pripremili mali poklon: razrednu knjižicu u kojoj je svaki učenik dobio po jednu stranicu koju je oslikao i napisao poruku zahvale treneru podcrtavajući koliko su im treninzi značili i što su sve naučili. Ova knjižica će treneru biti trajna uspomena, a fotografije stranica knjižice evaluacijski dokument aktivnosti za učiteljicu i roditelje.
Učenici su bili jako žalosni na samom kraju. Svjesni koliko su ove zajedničke aktivnosti vrijedne poželjeli su ih nastaviti. Trener i plivački klub dobili su uvid u sposobnosti učenika. Prepoznati su i neki od pravih plivačkih talenata! Roditelji su dobili informaciju o plivačkom statusu svoje djece i pravu informaciju od stručnjaka koliko je dobro da njihovo dijete trenira ovaj izuzetno koristan, a u našem društvu sve više zapostavljen sport. 2. razredu je osnažen i motiviran uspjehom Male škole plivanja, te nastavljaju s organizacijom sličnih aktivnosti i u budućnosti.