U hrvatskoj tradicijskoj kulturi božićno vrijeme obuhvaća blagdane: Božić, Sveti Stjepan, Sveti Ivan, Nevina dječica, Silvestrovo, Nova godina i Sveta tri kralja. Za svaki od tih blagdana postoje stari, narodni običaji koji polako nestaju, ali se u nekim krajevima još uvijek njeguju i ne daju se otrgnuti zaboravu.
Jedan od takvih običaja jest tradicionalno čestitanje blagdana koje se u školi još uvijek provodi. Uz nizanje dobrih želja poput pravih čestitara učenici ponaosob čestitaju nadolazeće blagdane svim djelatnicima i ostalim učenicima škole kao znak dobrih želja, ljubavi i pomirenja. Uz čvrsti stisak ruke, topli zagrljaj i usmeno izrečene čestitke čestitanje postaje mnogo više od pukog čestitanja. Ono spaja i povezuje, izmami osmijeh na lice i unese neku posebnu draž i milinu oko srca. Tom radosnom gestom odaje se uzajamno poštovanje i izmjenjuju se emocije. Na taj način učenici se prisjećaju tradicionalnog načina čestitanja koji polako iščezava i sve se više zamjenjuje novim i modernim načinima čestitanja. Pošiljke elektroničkom poštom i virtualne čestitke zamijenjene su bar nakratko čestitanjem uživo, licem u lice radosnim susretom u učionicama. Posebno je vrijedno vidjeti kako najmlađi čestitari u svojoj ophodnji sve svoje osjećaje pretvoraju u iskrene želje i prenose ih na najljepši način. Originalne govorne formule učenika sadržajno su povezane uz dobrobit i napredak zdravlja, zadovoljstva, veselja, puno petica i još više vesele igre. Sve tople želje, dobrota i zahvalnost zadržani su u srcima svih onih kojima su čestitke bile namijenjene.
Raznovrsnost čestitarskih pohoda, zanimljivih običaja i navike čestitara od Božića do Sveta tri kralja vrijedi sačuvati od zaborava. Većini su poznati današnji božićni običaji, no rijetki znaju kako je to nekada izgledalo i koliko je važno drevnu tradiciju prenositi iz naraštaja u naraštaj. Budući da čestitke nikada nisu predmet kritika svaka je čestitka u dane blagdana dobrodošla, a pogotovo ona koja je pisana ili izrečena u dobroj vjeri i od srca, baš kako i treba biti.