Važnost cjeloživotnog učenja i potrebu za poboljšanjem kvalitete i učinkovitosti obrazovanja prepoznali su u Osnovnoj školi Slatine. Prošle se školske godine OŠ Slatine s otoka Čiova po prvi put prijavila na Erasmus+ natječaj u području općeg odgoja i obrazovanja i to u okviru Ključne aktivnosti 1 – Mobilnost u svrhu učenja za pojedince, te je njihov projekt Inovativni pristupi podučavanju i učenju – suvremene metode i IKT u kreativnoj učionici 21. stoljeća odabran za financiranje iz sredstava Europske unije.
Premda se Osnovna škola Slatine nalazi se na otoku Čiovu i prilično je izolirana u odnosu na ostale splitske škole, njezinim djelatnicima ne nedostaje želje za usavršavanjem i uvođenjem inovacija u nastavu. Koordinatorica projekta, ravnateljica Željka Ninčević, ističe koliku ulogu stručno usavršavanje učitelja ima na cjelokupnu zajednicu: „Mi smo mala škola s malim brojem zaposlenika i jedina smo ustanova u mjestu koja nudi odgojno – obrazovne sadržaje učenicima, stoga svi zaposlenici vrlo ozbiljno shvaćaju svoju ulogu i svjesni su da je dobar učitelj samo onaj koji neprestano uči i usavršava se. Rezultati samovrednovanja koje provodimo već nekoliko školskih godina, ukazali su nam na potrebu za prilagodbom načina i metoda podučavanja, utemeljenim na razvoju informacijsko-komunikacijskih tehnologija i korištenju mrežnih alata, edukativnih aplikacija i ostalih digitalnih edukativnih sadržaja. Vizija je naše škole povećanje kvalitete podučavanja, unapređenje i razvoj digitalnih, matematičkih, jezičnih i multikulturalnih kompetencija učenika i učitelja, kao i razvoj kompetencija učenja, što bi upravo provedbom ovog projekta željeli ostvariti.“
Projekt će se provoditi 18 mjeseci, od rujna 2018. do ožujka 2020. godine. U tom će razdoblju pet djelatnica Škole sudjelovati na strukturiranim tečajevima sa svrhom profesionalnog usavršavanja u inozemstvu, a sve kako bi poboljšali kvalitetu i učinkovitost obrazovanja te unaprijedili kompetencije i znanja učenika u vlastitoj učionici. Projekt je vrijedan 17.445,00 eura i u njemu će, osim ravnateljice Željke Ninčević, sudjelovati učiteljica Hrvatskog jezika Marina Ležaja, učiteljica Razredne nastave Josipa Parčina, knjižničarka Tea Radić te učiteljica Matematike i Fizike Ana Vukadinović.
S ciljevima projekta upoznala nas je Tea Radić: „ Razmišljali smo o ciljevima i složili se kako su primjena suvremenih tehnologija i inovativnih metoda i oblika rada s ciljem razvoja kreativnog i kritičkog mišljenja učenika, razvoja informatičke i informacijske pismenosti, poboljšanja aktivnosti, kreativnosti, komunikacije i postignuća, a posebice osposobljavanja učenika za cjeloživotno učenje ciljevi koji se jednostavno nameću. U sklopu projekta izgradit ćemo i repozitorij digitalnih edukativnih sadržaja, čime ćemo omogućiti fleksibilan pristup multimedijalnim i interaktivnim nastavnim materijalima koje će svi zainteresirani moći koristiti za učenje i podučavanje.“
Timski duh učiteljica i međusobnu potporu potvrđuje i učiteljica Josipa Parčina: „Važan ishod je i internacionalizacija škole u smislu poticanja suradnje i partnerstva s ostalim europskim odgojno-obrazovnim ustanovama. Nadamo se da ćemo na tečajevima diljem Europe dobiti mogućnost upoznavanja i umrežavanja s kolegama iz drugih zemalja, razmjeni iskustava, te ćemo se upoznati s drugačijim školskim sustavima, s ciljem poboljšanja našega.“
Upravo je Josipa Parčina u Istanbulu gdje pohađa tečaj pod nazivom “Učitelj 21. stoljeća – nove tehnike podučavanja za razvoj kreativnosti i inovacija u razredu”. „Neka i naša učiteljica malo uči, a ne samo mi!“, kažu slatinski osnovci, koji već znaju da je unaprjeđenje stupnja ključnih kompetencija i vještina učitelja izrazito važno za modernu školu 21. stoljeća, koju oni već pohađaju.
Učiteljica Ana Vukadninović naglašava kako ne namjeravaju stati s ovim projektom: „Želja nam je nadograđivati stečeno znanje, stoga se planiramo prijavljivati i idućih godina i to u okviru Ključne aktivnosti 2 – Strateška partnerstva kako bismo učili na primjerima dobre prakse, a istovremeno dijelili rezultate i metode. Već razmišljamo o idejama za nove projekte.“
Sve članice ovog malog Erasmus+ tima se slažu koliko su u provedbi projekta bitne diseminacijske aktivnosti te naglašavaju kako će omogućiti široj zajednici korist od svojih aktivnosti.