prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Manjak aktivnosti i izazovi u očuvanju zdravlja kod učenika

Kao kineziolog s dugogodišnjim iskustvom u radu s mladima, autorica svjedoči zabrinjavajućem trendu povećanja pretilosti i smanjenja fizičke aktivnosti među učenicima. Ovaj složen problem zahtijeva sustavan pristup kako bi se ublažio. U nastavku navodm ono što smatra  glavnim razlozima za ove negativne promjene.

Tehnološki napredak i sjedilački način života

Tehnološki razvoj donio je mnoge prednosti, ali i izazove. Učenici danas sve više vremena provode ispred ekrana – bilo da koriste računala, tablete, pametne telefone ili gledaju televiziju. Sve to doprinijelo je smanjenju vremena koje bi mogli provesti u igri na otvorenom ili tjelesnim aktivnostima.

Promjene u prehrambenim navikama i užurbanost roditelja

Brza hrana, slatkiši i gazirana pića postali su svakodnevica mnogih učenika. Nepravilna prehrana, bogata kalorijama, a siromašna hranjivim tvarima, pridonosi povećanju tjelesne mase. Osim toga, mnogi učenici preskaču obroke ili jedu neredovito, što dodatno otežava situaciju. Užurbanost roditelja također igra važnu ulogu – često zbog nedostatka vremena biraju brza i nezdrava rješenja umjesto domaćih obroka.

Nedostatak motivacije i podrške

Učenici sve češće gube interes za sport i fizičke aktivnosti, često zbog nedostatka motivacije i odgovarajuće podrške. Iako su u osnovnoj školi često aktivni u sportskim klubovima i udrugama, u srednjoj školi broj aktivnih učenika značajno opada. Sportski klubovi često usmjeravaju svoje resurse na talentirane sportaše, dok rekreativne opcije za većinu ostaju ograničene.

Psihološki čimbenici

Adolescencija je razdoblje intenzivnih promjena, uključujući i psihološke. Mladi se suočavaju s pritiscima u školi, društvenim očekivanjima i vlastitim nesigurnostima, što može utjecati na njihovu motivaciju za bavljenje fizičkom aktivnošću.

Pasivnost u kućanskim poslovima

Mnogi učenici nisu uključeni u obavljanje kućanskih poslova poput čišćenja, pranja posuđa, odjeće ili brige o kućnim ljubimcima. Ove aktivnosti ne samo da ih čine aktivnima već i potiču osjećaj odgovornosti.

Rješavanje ovog problema zahtijeva zajednički napor roditelja, škola i zajednice. Učitelji i roditelji zajedničkom motivacijom mogu utjecati na učenike da se uključe u izvannastavne sportske aktivnosti. Češćim edukacijama o pravilnoj prehrani pomoći učenicima u donošenju boljih odluka. Roditelji bi trebali uključiti djecu u planiranje i pripremu zdravih obroka. Ujedno, roditelji mogu postaviti jasna pravila o vremenu provedenom ispred ekrana i poticati aktivnosti na otvorenom. Poticati učenike na preuzimanje odgovornosti o čistoći prostora u kojem borave čime povećavamo njihovu fizičku aktivnost.

Samo uz zajednički napor svih uključenih možemo osigurati zdravu i aktivnu budućnost za naše učenike. Kao kineziolog, vjerujem da je edukacija, podrška i motivacija ključ za stvaranje okruženja koje potiče zdrav način života.