prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Mapa grada Sretnog kraljevića- integracija lektire, pravopisa, Likovne i Tehničke kulture

Učenici 6.c razreda OŠ oca Petra Perice Makarska su s učiteljicom Hrvatskoga jezika Goranom Babić obradili književno djelo za cjelovito čitanje Sretni kraljević povezujući književnost i gramatiku s Likovnom kulturom i Tehničkom kulturom. 

Integracijsko-korelacijski pristup u nastavi Hrvatskog jezika  podrazumijeva povezivanje sadržaja unutar različitih predmetnih područja i predmeta te povezivanje s drugim predmetima. Ovaj pristup omogućava povezivanje književnih djela s drugim umjetnostima i predmetima kako bi se učenicima olakšalo razumijevanje sadržaja. Zadaće su ovoga pristupa višestruke, a usmjerene su primarno prema učeniku, razvoju njegovih sposobnosti zapažanja, uspoređivanja i otkrivanja zajedničkih i različitih sastavnica među sadržajima.

Zadaća ovoga integracijsko-korelacijskog načina rada jest razvijanje stvaralačke mašte učenika, razvijanje vještine kritičkog mišljenja i logičkog zaključivanja. Dokazano je da kroz zabavu i aktivnost učenici lakše čitaju i lakše uče nastavne sadržaje.

Nastava je Hrvatskoga jezika najuže povezana sa svim ostalim predmetima jer se sva nastavna komunikacija ostvaruje na hrvatskom jeziku. S obzirom na to, iznimna je važnost hrvatskoga jezika, poglavito u razvoju komunikacije te u oblikovanju učeničke jezične kulture. Stoga je obrada lektirnog djela na ovakav način primjer dobre prakse razvoja komunikacijskih vještina i jezične kulture, uz komponentu zanimljivosti, a zanimljivost aktivnosti je preduvjet da bi se učenike privoljelo na čitanje.

Nakon provedene kratke pisane provjere razumijevanja i usmene interpretacije uslijedili su stvaralački zadaci. Učenici su bili podijeljeni u 5 skupina. Njihov zadatak bio je izrada mape grada Sretnog Kraljevića. Primjenjivali su pravila o pisanju velikog slova u imenima ulica i dijelova grada izmišljajući pojedine nazive. Oslikavajući tlocrt grada, učenici su na taj tlocrt trebali uvrstiti mjesta iz lektirnog djela- trg i palaču. Učenici su uživali radeći na ovom zadatku. Učenički uratci su izloženi na panou u učionici Hrvatskoga jezika. Učeničke radove također možete pogledati u prilogu.

              Učenički rad                               Učenički rad
             Učenički rad                                                Učenički rad