Svake godine, drugog dana, drugog tjedna, drugog mjeseca obilježava se Dan sigurnijeg interneta (#DSI2024HR, #SID2024, #saferinternetday). Ove godine taj dan je u utorak, 6. veljače. Brojne organizacije, udruge, institucije tom Danu daju posebnu pozornost. Tako se na njihovim stranicama mogu naći brojni edukativni materijali. O ovoj tematici i zaštiti djece na internetu ne govori se u školi samo jedan dan. U suvremenoj školi koja koristi digitalne i e-izvore, gdje su korisnici milenijalci, o tome se govori stalno.
Učenici koji pohađaju INA Mali knjižničari, osviješteni su o važnosti zaštite svojih podataka na internetu, a zatim su se opustili u kreativnoj izradi maski. Radionica je dio eTwinning projekta “Uz čitanje riječi rastu 4”, a osmislila ju je i vodila knjižničarka Suzana Pracaić. Pred nama je vrijeme maškara, no ima onih koji su stalno maskirani na internetu. Zato treba biti pažljiv!
Neki od važnih mrežnih stranica na kojima ima puno edukativnih materijala za DSI:
Na početku radionice, učenici su pročitali i proučili savjete za sigurno korištenje interneta te dobili letak s pitanjima za testiranje svoje sigurnosti na internetu koje će sami riješiti i na taj način dobiti odgovor jesu li sigurni online ili trebaju ispraviti svoje informacije i način komuniciranja na internetu.
Ponovili su da svoje osobne podatke (ime, prezime, adresu, broj mobitela) trebaju čuvati i pažljivo birati prijatelje na internetu. Slanje i objavljivanje fotografija ili videa nije preporučljivo jer ostaju zauvijek na internetu. Također prije preuzimanja aplikacija, programa ili datoteka treba biti pažljiv – možemo biti meta zlonamjernih korisnika koji žele hakirati naše uređaje i profile. U slučaju pitanja, nedoumica ili nečeg nepoželjnog čemu su izloženi, treba se javiti i pomoć tražiti od odrasle osobe.
Zatim je slijedila radionica maski… Ideja za izradu maski uzeta je iz Edukativnih materijala na bazi Montessori pedagogije. U današnje vrijeme velika se pozornost stavlja na informatičko opismenjavanje svih sudionika odgojno-obrazovnog procesa. Pomalo se zapostavlja razvoj psihomotorike ruke, šake, prstiju… Ukoliko omogućimo učenicima i takav razvoj, ono će moći kreativno misliti i izražavati se, što uvelike utječe na njegov budući razvoj. Budući da učenici najbolje uče kada sudjeluju u aktivnosti i putem igre, mali knjižničari su se zaigrali i stvoriti nešto novo, izrazili svoju kreativnost. Maske su našle i svoje mjesto u holu škole te ih uvode u atmosferu veselja i šarolikosti prevrtljive veljače.
Više informacija je moguće pronaći na mrežnoj stranici škole.