prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Matematika kao umjetnost

Učenici 8. a razreda Osnovne škole “Ljubo Babić” u Jastrebarskom odradili su projektni zadatak “Pitagorino stablo”. Kroz projekt učenici su se dobro zabavili, razvili kreativne sposobnosti ali i saznali gdje se sve u svakodnevnom životu pojavljuje i primjenjuje Pitagorin poučak.

Pitagorino stablo je matematički fraktal koji se temelji na Pitagorinom poučku, a njegova geometrijska ljepota čini ga savršenim mostom između matematike i likovne umjetnosti. Projekt je bio osmišljen tako da poveže matematiku i likovni tj. uz matematičke sadržaje kroz koje su istraživali geometrijske odnose i primjenu Pitagorinog poučka, naglasak je stavljen i na kreativno izražavanje.

Navedenim projektom učenici su razvijali preciznost, strpljenje suradničke vještine, što je dodatno obogatilo njihovo iskustvo u učenju matematike. Radili su u timu, po dvoje učenika, a rok za predaju projekta bio je 10 radnih dana. Učenici su po unaprijed zadanim sastavnicama trebali na što kreativniji način prikazati simetrično ili asimetrično Pitagorino stablo. Sastavnice koje su se vrednovale bile su konstrukcija kvadrata i trokuta, broj iteracija, kreativnost, vizualni dojam te urednost. Učenici su izrađivali svoje kreativne verzije Pitagorinog stabla koristeći različite materijale i tehnike čime su razvijali i estetsku percepciju.

Jedan od najvažnijih aspekata ovog projekta bio je inkluzivni pristup gdje su se posebno istaknuli i posebno vrijedan doprinos dali učenici s teškoćama koji su s velikom motivacijom, maštom i trudom sudjelovali u svim fazama izrade. Njihova upornost pokazala je koliko praktičan rad može biti koristan za usvajanje matematičkih koncepata. Kroz stvaranje Pitagorinog stabla vidjeli su da matematika nije samo niz pravila i formula već ima i umjetničku komponentu.

Ovaj projekt omogućio je učenicima da kroz timski rad i kreativnost bolje razumiju ali i nauče Pitagorin poučak te uoče njegovu primjenu u svakodnevnom životu. Također pokazuje da interdisciplinarni pristup može stvoriti inspirativno okruženje za sve učenike, posebno za učenike s teškoćama koji su ovim projektom dobili priliku pokazati svoje talente i povećati samopouzdanje.