Prve tri subote je rad organiziran u dva dijela: popularizacija matematike i priprema za natjecanje. Posljednja matematička subota rezervirna je za ekipno natjecanje učenika.
Tako su prošle godine učenici imali priliku pohađati radionicu Kriptografije gdje su naučili nešto novo o šiframa, razlozima šifriranja u prošlosti i danas, te isprobali razne načine šifriranja. Samostalno su dešifrirali zadane poruke i uspješno napisali šifrirane poruke za svoje prijatelje. Na drugoj Mathopia suboti učenici su s nastavnicima izrađivali dijelove Soma kocke, slagali ih u jednu cjelinu i rješavali konstrukcijske probleme koristeći izrađene dijelove. Na trećem druženju pohađali su Origami radionicu gdje su uspješno izradili različite modele od papira. Na svakom od druženja imali su priliku, uz podršku učiteljica matematike, vježbati za školsko odnosno županijsko natjecanje iz matematike.
Završna aktivnost održana je 3. lipnja 2017. u obliku prvog ekipnog natjecanja mladih matematičara pod nazivom KAmatKA. Učenici su bili podijeljeni u 2 kategorije, sa 4 člana u svakoj ekipi. U kategoriji Matkači sudjelovali su učenici 5. i 6. razreda, a u kategoriji Genijalci učenici 7. i 8. razreda. Rješavali su 36 zadataka različite težine u 90 minuta. Natjecale su se 23 ekipe, ukupno 92 učenika što pokazuje kako je ljubav prema matematici itekako razvijena u županiji.
Druženja su nastavljena i u ovoj školskoj godini. U subotu, 18.11., održana je prva ovogodišnja Mathopia. Učenici i njihovi učitelji imali su priliku naučiti nešto više o pravilima igre GO i testirati svoje strateške poteze njenim igranjem uz stručno vodstvo predavača Vladimira Ribičića.
Gospodin Ribičić je predstavio 4000 godina staru japansku stratešku igru GO koja se igra na tabli s mrežom 19 vodoravnih i 19 okomitih crta. Figure su crni i bijeli kamenčići, svi su jednaki i ponašaju se prema istim pravilima. Za razliku od dame i šaha gdje su figure na početku postavljene i tijekom partije se pomiču po tabli – partija GO-a počinje s praznom tablom. Svaki potez se sastoji u tome da se figura stavi na određeno mjesto i nakon toga ona ostaje na tom mjestu do kraja partije ili biva zarobljena (“pojedena”) tijekom partije od suigrača.
Već u 9 ujutro u školi se okupilo 70-ak učenika i učitelja iz karlovačkih škola. Uz domaćina, Osnovnu školu Grabrik, u druženju sa zaljubljenicima u matematiku sudjelovali su učenici iz osnovnih škola Dubovac, Švarča, Barilović, Vojnić te Ivan Goran Kovačić iz Duge Rese.
Nakon uvodnih pozdravnih riječi ravnateljice Željke Škot i predstavnice grada Karlovca Gabrijele Crnjac, učenici su započeli s učenjem i nadmetanjem u japanskoj igri. Učenici su imali puno pitanja za predavača koji bi im na svojoj ploči postavljao razne izazove za rješavanje. Nakon druženja uz igru i mnogo starteškog razmišljanja uslijedila je pauza uz okrijepu i potom vježba za natjecanje.
Učenici su se u pratnji učiteljica podijelili po razredima i prionuli onome u čemu su najbolji – rješavanju matematičkih zadataka. Pripremali su se za nadolazeće školsko natjecanje u siječnju rješavajući tematski probrane zadatke koje su im pripremile mentorice. Uz razmjenu ideja i raspravu oko rješenja završila je prva ovogodišnja Mathopia. Kao i prošle godine, planirano je održati 4 matematička druženja uz mnogo zanimljivih radionica, zadataka i razmjenu ideja uz završnu aktivnost u obliku ekpinog natjecanja.
Sljedeća Mathopia zakazana je već za 16. prosinac s nadom u još veći odaziv karlovačkih škola, njihovih učenika i učitelja. Kao i do sada, učenici će se pripremati za natjecanje, dok je zabavni dio subote još uvijek tajna.
Tea Borković i Antonija Capan, OŠ Grabrik