prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Medijske kartice u radu s djecom

U sklopu obilježavanja Dana medijske pismenosti u školskoj knjižnici Osnovne škole „Antun i Stjepan Radić“ Gunja održana je radionica na temu: Medijske kartice u radu s djecom. Radionicu je održala školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić u suradnji s nastavnicom informatike Mašom Budimski Voloder u trajanju od dva školska sata.

Medijske kartice su plastificirane i dočekale su učenike u knjižnici. Na početku sata učenicima je postavljeno pitanje: Kojim se medijima najčešće služe danas? Svaki učenik trebao je izabrati po tri kartice, a sveukupno je bilo 40 medijskih kartica. Na osnovi izabranih kartica formirane su grupe unutar razreda: TIKTOK, WHATSAPP, SNAPCHAT, INSTAGRAM.

Predstavnici svake od grupa iznosili su svoje mišljenje i čemu im služi određena aplikacija i zašto ju uopće koriste. Učenici su se izjasnili da TikTok koriste za zabavu i edukaciju. WhatsApp koriste za komunikaciju s rodbinom i prijateljima dok Snapchat koristi većina razreda i služi im kao kanal za komunikaciju unutra grupa koje su sami kreirali. Djevojčice su se izjasnile da Instagram koriste za poruke i zvanje ali iz za story objave.

Osim svima poznatih medija, na medijskim karticama su se nalazili i pojmovi koji učenicima nisu bili ni važni ni poznati, a odnose se na medije koje su koristili njihovi roditelji (VHS kaseta, walkmen, tamagotchi, dijapozitiv, pisaća mašina, vinil ploče itd.) Svaki pojam učenicima je objašnjen.

S obzirom da je knjižnica mjesto medijskog obrazovanja, osim što radimo s knjigom radimo i s medijima. Učenici su dobili zadatak: izraditi video na temu: Djetinjstvo nekada/djetinjstvo sada. Trebali su sami osmisliti kratki sinopsis (kratak sadržaj filma). Jedna grupa je pri izradi koristila aplikaciju CapCut a druga grupa učenika je izrađivala animirani crtani u aplikaciji Stop Motion Studio.

Učenici su radili u paru i uspjeli su napraviti kratke filmove u trajanju od 30 sekundi. Svi filmovi su analizirani od strane knjižničarke oslanjajući se na ono što je najbolje (ideja), a onda i tehnički nedostaci i i uvodna špica. Učenici su napravili sveukupno 7 filmova. Nastale video uratke učenici će poslati i svojoj nastavnici iz informatike kako bi dobili ocjenu iz uređivanja i prezentiranja digitalnog sadržaja.