Djeca često sama izrađuju ploče za igranje te osmišljavaju vlastita pravila, što dodatno potiče njihovu kreativnost i samostalnost.
Učenici 6. a razreda OŠ „Antun i Stjepan Radić“ Gunja obilježili su ovaj dan u školskoj knjižnici. Sat je organiziran u suradnji s nastavnicom informatike Martinom Jukić i školskom knjižničarkom dr. sc. Anitom Tufekčić.
U knjižnici su ih dočekale brojne društvene igre poput Pictionaryja, Aliasa, DiXita, šaha, igre „Igrajmo se kina“ i mnoge druge. Uvod u sat bio je zanimljiv: knjižničarka je učenicima postavila zagonetke koje su trebali riješiti, a zatim su svi zajedno odigrali igru „Mjenjaža“.
„Mjenjaža“ je edukativna igra u kojoj se koristi špil od 60 kartica s prikazima 30 različitih životinja, svaka po dva puta. Životinje su podijeljene u šest kategorija:
- divlje,
- domaće,
- iz dalekih krajeva,
- vodene,
- ptice i
- kukci.
Na svakoj kartici nalazi se slika životinje, zastava (Velike Britanije, Njemačke, Italije, Francuske ili Rusije), naziv životinje na jeziku te zemlje te karta svijeta s označenim kontinentima na kojima ta životinja obitava. Naziv životinje služi samo kao informacija, dok se u igri koriste slika, zastava i karta.
Igrači u ruci drže od 2 do 4 kartice, a na temelju pitanja koje postavlja voditelj igre (npr. knjižničar) pokušavaju prepoznati kriterij za zamjenu kartica – tzv. „mjenjažu“. Na primjer:
- „Mijenjam devu za životinju koja ima veze s pješačkim prijelazom.“
- „Mijenjam zebru za životinju koja se skriva u jednom žičanom instrumentu.“
- „Mijenjam lava za životinju koja može napraviti gnijezdo.“
Cilj igre je razvijanje logičkog mišljenja, komunikacijskih vještina, sposobnosti zapažanja i brzog zaključivanja te povezivanja informacija. Igra također potiče klasifikaciju, asocijaciju i misaonu fleksibilnost, čime se razvija matematičko-logičko mišljenje.
Na kraju sata, učenice su svojim prijateljima u razredu predstavile nove društvene igre koje su same osmislile i izradile u sklopu projekta „Naša mala knjižnica“. Time su pokazale kreativnost, timski duh i razumijevanje važnosti igre kao sredstva za učenje.