Tjedne aktivnosti, usmjerene na podizanje svijesti o prevenciji genocida i ostvarivanje ciljeva UN-ove Rezolucije o Danu sjećanja na holokaust, obogaćene su zanimljivim izazovima za učenike koji potiču usvajanje tematskoga vokabulara kroz generiranje sadržaja pomoću umjetne inteligencije.
Prof. Opačak trenutno pohađa petotjednu online edukaciju o korištenju alata umjetne inteligencije u nastavi engleskoga jezika (na platformi Electronic Village Online/EVO). Za potrebe edukacije osmislila je nastavni plan s detaljno raspisanim aktivnostima za učenike i nastavnike te primjerima uporabe alata umjetne inteligencije za generiranje sadržaja, tematski vezanih za Dan sjećanja na holokaust. Cjeloviti je plan dostupan u Googleovu dokumentu na OVOJ POVEZNICI. Sve je aktivnosti provela s učenicima 1. c i 1. e razreda, koji nisu krili oduševljenje.
Učenici su, tijekom nastave engleskoga jezika, spoznali važnost uključivanja aktualnih događanja i problema u odgojno-obrazovni proces te kako pristupiti ozbiljnim, osjetljivim temama poput holokausta u virtualnome prostoru, ne kršeći moralne norme i sigurnosna pravila. Naučili su kako koristiti alate umjetne inteligencije (ChatGPT, Bing Copilot, Bing Image Creator, Runway i Suno AI) na etički ispravan način, kako generirati sliku (“image”) i video na temelju opisnice (“prompt”), kako generirati i grupirati tematski vokabular na temelju slike, kako napisati (umjetnom inteligencijom potpomognute) haiku i kratku priču na temelju tematskih riječi i opisnice, kako kreirati (umjetnom inteligencijom potpomognutu) vlastitu glazbu. Pjesme su, očekivano, izazvale najveće oduševljenje.
Poslušajte kako zvuči pjesma Echoes of Hope (OVDJE), koju su (na temelju vlastitih haiku stihova In shadows of pain / History’s dark echo cries / Hope blooms from despair, potpomognutih Bingovim Copilotom), pomoću alata Suno AI, kreirali Marko i Matias (1. c). Na OVOJ POVEZNICI dostupna je pjesma Shattered Silence, nastala na temelju suradničkih haiku-stihova učenika Srednje škole Pakrac, Srednje škole Konjščina i Ekonomsko-birotehničke škole, koju su, pomoću alata Suno AI, izradile Lara i Lorena (1. c). Zanimljivo, učenici svake od triju škola, iako su zajedno osmislili i koristili iste riječi, dobili su potpuno drugačije pjesme (SŠ Konjščina OVDJE; SŠ Pakrac: Whispers of Suffering OVDJE).
Učenici 1. e razreda analizirali su i opisivali dvije slike (pretvorene u videozapise, dostupne OVDJE i OVDJE), generirane pomoću umjetne inteligencije na temelju opisnica prof. Opačak. Tematski su vokabular iskoristili za oblikovanje kratke priče te vlastitih, novih, generiranih slika i videozapisa (OVDJE). Prekrasna priča The Candle of Hope dostupna je (“klikom” na znak pisma) na naslovnoj sličici kviza koji su učenici i profesorica izradili (na platformi Genial.ly) za potrebe učenja i provjere usvojenosti novoga vokabulara; interaktivni je kviz dostupan OVDJE.
Ovogodišnje aktivnosti u tjednu uoči Dana sjećanja na holokaust nastavak su prošlogodišnjih aktivnosti koje je prof. Opačak, istim povodom, provela s istim (inter)nacionalnim partnerima u okviru eTwinningova/EPAS projekta (Down EU Avenue, 2022./2023.; Vote4Democracy Ambassadors, 2023./2024.). Na suradničkome zidu na platformi Padlet (OVDJE) predstavljene su prošlogodišnje aktivnosti i rezultati projektne suradnje (u siječnju 2023.). Ove su godine neke od (blackout) pjesama učenika uglazbljene, a neki su partneri odlučili ponovno odraditi “stare” aktivnosti.
Ovogodišnje su aktivnosti te radovi učenika i nastavnika objedinjeni u suradničkoj kolekciji na platformi Wakelet (OVDJE). Najljepša je svakako izrada interaktivne slike (na platformi Genial.ly) koja objedinjuje AI-generiranu glazbu s prekrasnim porukama mira, ljubavi, zajedništva, vrijednosti sjećanja na one kojih nema… “Kliknite” OVDJE i uživajte u prekrasnoj glazbi učenika i nastavnika iz Rumunjske, Bugarske, Grčke, Španjolske i Hrvatske.