Sigurno ste svi čuli za bajku Hansa Christiana Andersena pod imenom “Ružno pače”. Pače je bilo drugačije izgledom od drugih pačića te su ga zbog toga ostali pačići izbjegavali, nisu se željeli družiti s njim. Zamislite da ste upravo vi to ružno pače, kako biste se osjećali? Biste li željeli biti na mjestu tog pačića?
Učenici 3. c razrednog odjela su s učiteljicom Smiljom Janjatović u suradnji s knjižničarkom obilježili navedeni dan različitim aktivnostima. Učenici su trebali u školu donijeti jedan krumpir. Sve krumpire nakon toga stavljaju u jednu veliku posudu. Učenici su trebali pronaći svoj krumpir, onaj koji su donijeli od kuće. Kako to većina učenika neće moći, svaki učenik uzima jedan, bilo koji krumpir. To je sada “njegov” krumpir. Važno je da ga dobro pogledaju i upoznaju se s njim. Na ovaj će se način učenici “sprijateljiti” s krumpirom. Nakon toga učenici ponovno vrate krumpir u posudu. Krumpire treba dobro izmiješati i učenici su ponovno potražili svoj krumpir. Većini učenika ovaj put je bio lakši. Nakon vježbe naglasila je da pripadnici drugih rasa ili naroda (crnci, Kinezi, Japanci) često izgledaju isti i da nam je ih je teško razlikovati. No, kad ih upoznamo onda vidimo da je svatko osoba za sebe i da se razlikuje od ostalih. Ta razlika može se povezati sa stvarnim životom tako da pitamo učenike sviđa li im se neki glumac, pjevač ili sportaš koji pripada drugoj rasi i što im se u vezi s njim posebno sviđa.
Nakon toga uslijedila je aktivnost Pictionary. Za ovu aktivnost djeca su pokazala najveću motivaciju. Aktivnost je vrlo slična poznatoj igri Pictionary samo sam je prema potrebama modificirala i tako ju nazvala. Učenici su bili podijeljeni u skupine i svaka skupina imala je učenika koji je bio crtač. On je ostalima, brzo crtajući, nastojao predočiti riječ koju sam mu zadala. Učenici su se pokazali vrlo kreativnima.
Učenički radovi na zadane riječi: Rom, djevojčica, invalid i siromaštvo. Cilj ove igre nije bio da učenici pokažu umijeće brzog crtanja, nego da se analizom crteža učenici oslobode od predrasuda i stereotipa. Oslobađanje od predrasuda i stvaranje drugačijeg društva, društva solidarnosti, moguće je jedino uz prihvaćanje svih ljudi. Sljedeća aktivnost bila je Snježne pahuljice. Upute su bile sljedeće:
- svaki učenik dobije komad papira
- presaviju ga na pola
- otrgnu gornji desni kut papira
- ponovno presaviju papir na pola
- otrgnu gornji desni kut papira
- ponovno presaviju papir na pola g. otrgnu gornji desni kut papira
- ponovno presaviju papir na pola i otrgnu gornji desni kut papira ako mogu
- rastvore komad papira.
Kada su učenici rastvorili papire dobili su različite snježne pahuljice. Bilo im je jako zanimljivo što su dobili različite pahuljice iako sam im davala jednake upute. Nakon toga uslijedila je aktivnost Slagalica. Učenici su u skupinama trebali složiti kvadrat iz pet dijelova i u jednoj skupini iz četiri dijela i to tako da je svaki učenik uzeo jedan dio kvadrata. Međusobno nisu smjeli razgovarati, samo neverbalno komunicirati svaki je učenik trebao pomicati svoj dio kvadrata. Skupina koja najbrže složi kvadrat bila je pobjednik. Cilj ove aktivnosti je bio među učenicima stvoriti bolju međusobnu povezanost i razviti osjećaj za zajedništvo.
Učenici sjede u krugu, knjižničarka čita priču Tisuću puta lijepa. Nakon priče slijedi razgovor s učenicima. Sve aktivnosti možete pogledati na mrežnoj stranici škole.