Proces rada je bio sljedeći: (1) prijava zainteresiranih partnerskih škola u Republici Hrvatskoj kao i u drugim zemljama, (2) suradnička izrada projektne dokumentacije i (3) ostvarenje planiranih zadataka u razdoblju od listopada 2021. do svibnja 2022. godine.
Ciljevi projekta:
- crtanje fraktalnih crteža prema uputama
- razvoj kreativnosti i inovativnosti, pažnje i koncentracije, organiziranosti i apstraktnog mišljenja
- razvijanje finih motoričkih sposobnosti ruku, vizualne percepcije
- upoznavanje psihološke funkcije boja i povezivanje boja s vlastitim raspoloženjem
- razvijanje samopouzdanja i samopoštovanja, pozitivnog stava prema likovnoj umjetnosti i razvijanje potrebe za likovnim izražavanjem
- razvijanje pozitivnog stava prema poslu, prema sebi i prema drugima, poštivanje tuđeg načina mišljenja i izražavanja
- razvoj strpljenja i samostalnosti
- samovrednovanje i evaluacija putem upitnika
- predstavljanje radova, izložba učeničkih radova (virtualno ili uživo)
Tijekom projekta učenici se najprije upoznaju s funkcijama linija i boja. Zatim kreću s crtanjem, vježbanjem motorike i usavršavanjem linija i kreacija. Svaki zadatak završava samoprocjenom i kritičkim promišljanjem o prostoru za napredak. Učenici međusobno promatraju crteže i tako vršnjački uče. Iz zadatka u zadatak, očekivanja rastu pa tako, od crtanja linija dolazimo do izrade zajedničkog fraktala kao posljednjeg zadatka. U projektu je naglasak na osvještavanju i razvoju kreativnosti i asertivnosti učenika. Tijekom i nakon procesa crtanja očekuje se porast samopouzdanja, samopoštovanja i potrebe za komunikacijom i akcijom. Projekt predstavlja novu metodu i oblik rada sa studentima.
Uloga voditeljica bila je voditi učenike kroz crtanje pomoću davanja uputa i usmjeravanja te poticanja na samoprocjenu zatim pružati podršku, ohrabrivati, isticati pozitivne osobine učenika te poticati na vršnjačko učenje i evaluaciju cjelokupnog procesa napretka. Pri kraju projekta uočeno je da su učenici razvili kreativnost i inovativnost, povećali su koncentraciju i usredotočenost na zadatak koji rade, stvorili pozitivniju sliku o sebi, razvili samopoštovanje i samopouzdanje (hvaljenje samih sebe, uočavanje vlastitih sposobnosti i otvoreniji pristup izazovima), razvili finu motoriku ruku, upoznali značajke osnovnih likovnih elemenata s linijama i bojama te razvili pozitivan odnos prema umjetničkom stvaralaštvu i aktivnostima te prema vlastitom stvaralaštvu i kreativnosti drugih učenika.
Tijekom projekta obuhvaćene su i sljedeće međupredmetne teme odnosno očekivanja:
- Osobni i socijalni razvoj: osr A.4.1. Razvijanje slike o sebi; osr A.4.2. Upravljanje svojim emocijama i ponašanjem, osr A.4.3. Razvijanje osobnih potencijala.
- Učiti kako učiti: uku C.4/5.2. Iskazivanje pozitivnih i visokih očekivanja i vjerovanje u vlastiti uspjeh u učenju, uku D.4/5.1. 1. Fizičko okružje učenja, Stvaranje prikladnog fizičkog okružja za učenje s ciljem poboljšanja koncentracije i motivacije, uku D.4/5.2. 2. Suradnja s drugima, Ostvarivanje dobre komunikacije s drugima, uspješno surađivanje u različitim situacijama i spremnost na traženje i nuđenje pomoći.