Natjecanje „Begegnung mit Osteuropa“ već 67. godinu zaredom organizira Ministarstvo kulture njemačke savezne pokrajine Sjeverna Rajna i Vestfalija i Vlada u Münsteru. Cilj je natjecanja suradnja njemačkih škola i škola istočne Europe, promicanje ideje „Europa bez granica“ i kulturalne raznolikosti Europe u svrhu razvoja tolerancije i međukulturalnog dijaloga. Natjecanje pomaže u prevladavanju granica u glavama ljudi, a učenike potiče na promicanje europske ideje. Radni je jezik natjecanja njemački. Ovogodišnji je moto natjecanja „Europa – da mache ich mit!“. Na natjecanju je u ovoj školskoj godini sudjelovalo 3530 učenika iz 221 škole iz Njemačke i 16 zemalja Istočne i Središnje Europe s ukupno 1124 rada.
Učenica Vanesa Vasilj na natjecanju je sudjelovala po drugi puta, a ove je godine ponovila prošlogodišnji uspjeh učenice Mirjam Marić. Vanesa je za temu odabrala Die „Goldenen Zwanziger“ oder: Postkarten erzählen Geschichte(n) („Zlatne dvadesete“ ili: Razglednice pričaju priču/e). U projektu je opisala što je obilježilo Zlatne dvadesete godine 20. stoljeća u svijetu, a što u Hrvatskoj. Ova je tema ponuđena jer je prije 150 godina izmišljena razglednica. Zato se Vanesa u svom projektnom zadatku bavila i poviješću razglednice u svijetu i u svojoj zemlji. Razglednice su svojevrsni dokument vremena u kojemu su nastale i poslane.
Vanesa je u svome projektu morala zadovoljiti sljedeće kriterije:
1. Skupiti razglednice svoga zavičaja iz dvadesetih godina 20. stoljeća
Ovaj će dio Vanesi sigurno zauvijek ostati u sjećanju. Uz odobrenje ravnateljice Gradskoga muzeja Požega, gospođe Mirele Pavličić Hein i u dogovoru s profesoricom Lidijom Španiček, Vanesa i mentorica posjetile su muzej 17. prosinca 2019. Profesorica Španiček je s puno ljubavi i znanja pričala o starim razglednicama Požege. Uz zaštitne rukavice, Vanesa je imala prilike pregledati, dodirivati i odabrati razglednice za projekt. Profesorica Španiček je sve razglednice iz traženoga razdoblja uz podatke koji su dostupni o njima, elektronskom poštom poslala Vanesi, a muzej joj je posudio i dragocjenu monografiju „Pozdrav iz Požege“ (autorica: Lidija Španiček, prof.).
2. Skupiti aktualne razglednice svoga zavičaja
U ovome je dijelu Vanesa također imala veliku pomoć. Radi se o još jednom izvrsnom primjeru suradnje škole i lokalne zajednice. Gospođa Jadranka Matijević iz Hrvatske pošte, Požega, dala je na uvid aktualne razglednice Požege koje imaju sličnosti, ali i razlike u usporedbi sa starim razglednicama iz dvadesetih godina prošloga stoljeća.
3. Usporediti stare i nove razglednice, opisati motive, razlike i sličnosti
Vanesa je trebala odgovoriti na pitanje koji su motivi u 2 razdoblja smatrani lijepim, znamenitim ili tipičnim. Trebala je pokušati doći do razloga za odabir pojedinog motiva, osobito s obzirom na povijest svoga mjesta. Ovo je dio projekta koji je možda najmanje vidljiv, ali koji je zahtijevao najviše truda i vremena i koji je temelj ostalih koraka u pripremi projekta. Vanesa je naučila puno i o dvadesetim godinama prošloga stoljeća i o povijesti razglednice.
4. Izmisliti korespondenciju sa svojim pretkom
Posljednji je dio zadatka bio i osobne prirode. Vanesa je trebala izmisliti korespondenciju sa svoji pretkom. Odabrala je svoga pradjeda, a trebala mu je pisati o onome što ju zanima i motivira. Pradjed je fiktivno odgovarao opisujući što njega potiče i zanima. Razglednice je Vanesa „upakirala“ u drvenu kutiju koju je ukrasila tehnikom decoupage, tj. starom razglednicom Požege.
5. Uređivanje stola u hodniku škole
Svojevrsna dodana vrijednost projekta upravo je ono što stručni žiri, osim ispunjavanja apsolutno svih zadanih dijelova projekta, cijeni pri odabiru pobjednika. Vanesa je uredila stol i stolce u hodniku škole također tehnikom decoupage. Odabrala je najzanimljivije razglednice i preslikala ih na ploču stola. Tome je prethodila priprema stola, a sve faze izrade privlačile su pažnju i učenika i profesora. Pobuđen je interes učenika za stare razglednice i za povijest, a u školi će ostati trajniji podsjetnik na projekt.
Na natjecanju je sudjelovao i Dominik Budimir, učenik Glazbene škole Požega kojemu su mentori profesor Damjan Pirović iz njegove škole i profesorica Budimir iz Ekonomske škole, Požega. Dominik se odlučio za glazbenu temu “BTHVN2020 – europäisch, ökologisch?“ povodom 250. rođendana Ludwiga van Beethovena.