Učenici su prihvatili svaki izazov i – u pravoj školi za život – naučili kako napisati vijest i intervju, predstavili razrednika (svima omiljenog nastavnika) i prijateljicu pjesnikinju koristeći nove digitalne alate. Učenici su se uključili i u kreativni natječaj Gradske knjižnice “Razlistaj se”, obilježili Tjedan zabranjene knjige i čitajući ispovijest ratnoga zarobljenika, pripremili se za obilježavanje Dana sjećanja na žrtvu Vukovara i sve poginule u Domovinskom ratu.
Na nastavi hrvatskoga jezika, 15. listopada 2020. godine, učenici 1. a razreda naučili su što je intervju. Također su naučili raditi u Googleovu dokumentu (za suradničko kreiranje). Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige, a i da se bolje upoznaju (s razrednikom), odlučili su napraviti svoj prvi suradnički online intervju koji možete pročitati ovdje.
Učenici 2. c i 3. e razreda uključili su se u kreativni natječaj Gradske knjižnice Slavonski Brod za izradu digitalnoga straničnika (popularno zvanog bookmark). Budući je ovogodišnji slogan Mjeseca hrvatske knjige “Razlistaj se!”, učenici osnovnih i srednjih škola Brodsko-posavske županije pozvani su da, prema pravilima natječaja, koristeći predložene digitalne alate, osmisle straničnik koji promovira čitanje i brigu o zaštiti okoliša. Na mrežnoj stranici škole možete pogledati sve kreativne radove učenika koji, iako nisu nagrađeni, šalju prekrasne poruke: Čitajmo i razmišljajmo kritički/ekološki! Budimo kreativni! Budimo digitalni!
Anamaria Opačak mlada je pjesnikinja koja pohađa 2. e razred Ekonomsko-birotehničke škole u Slavonskom Brodu. Svakodnevno piše i prati književne natječaje, hrabro traži svoje mjesto u književnome svijetu. Svojim se pjesmama i pričama već istaknula u hrvatskome medijskom prostoru. U Mjesecu hrvatske knjige prijateljica Lorena Čolak (2. e) osmislila je pitanja kako bi doznala više o njezinim poetskim uspjesima i njezinoj ljubavi prema čitanju, poeziji, motivaciji za pisanje, snovima i očekivanjima. Ograničene epidemiološkim mjerama i nedostatkom fizičke blizine, dvije su prijateljice intervju kreirale “na daljinu”. Oblikovale su svoja pitanja i odgovore u Googleovu obrascu koji je potom poprimio novi digitalni (Canva) oblik. Ovdje možete pročitati intervju s mladom pjesnikinjom.
Učenici 1. a razreda tijekom Mjeseca hrvatske knjige pročitali su roman/autobiografiju/dnevnik 260 dana Marijana Gubine kao dio izborne/dodatne lektire na nastavi hrvatskog jezika. Potom su izradili kratku e-zbirku književnih osvrta u kojoj se nalaze i Predgovor autora, tekst cjelovitoga zadatka za učenike, osvrt/impresija prof. Ivane Opačak s osobnom zahvalom autoru i likovne impresije Tene Pejić (1.a) i Katje Radošević (1.e). Ovdje možete pročitati iskrene, iznimno emotivne ispovijesti učenika i prekrasnu poruku autora koji je kao dijete svjedočio ratnim zbivanjima.
Upravo u doba godine kada se najintenzivnije, s dubokim poštovanjem, sjećamo svih poginulih i stradalih u Domovinskome ratu te im zahvaljujemo na blagodatima mira i slobode koje danas uživamo, učenici su oblikovali svoje prve književne osvrte/impresije, svjedočeći kako svake godine treba obilježavati Dane sjećanja na žrtvu Vukovara i sve poginule u Domovinskome ratu jer treba djecu – one koji grade našu budućnost – naučiti što su sve naši preci proživjeli i prenijeti im poruku da se rat više nikada ne smije ponoviti. Budući je ova e-knjižica izrađena s povodom – ususret Međunarodnom danu tolerancije i Danu sjećanja na žrtve Domovinskoga rata, nastavnica je autora, koji je već bio gost u Školi, telefonski kontaktirala. Gospodin Gubina je bio iskreno dirnut književnim i likovnim radovima učenika kao i nakanom učenika i profesorice da mu (u obliku e-iznenađenja) upute javnu zahvalu za potresno i vrlo poučno svjedočanstvo. Gospodin Guberina je na Facebook profilu podijelio e-zbirku i uzvratio zahvalom, a obećao je i – online putem – uključiti se u sljedeći sat hrvatskoga jezika.
Učenici 1. a razreda obradili su, na nastavi hrvatskog i engleskog jezika, izbornu lektiru Fahrenheit 451 (Ray Bradbury, 1953.). Tri su nastavna sata odrađena online, a učenici su, komunicirajući i surađujući s prijateljima i profesoricom u videopozivu na platformi Teams (tijekom razdoblja samoizolacije) kao i u zajedničkom Googleovu obrascu, usvojili višestruke obrazovne ishode nastavnoga predmeta i međupredmetnih tema. Promišljali su o tome što je utopija, distopija i čemu je više nalik današnje “korona-društvo”. Kritički su promišljali o zamišljenom društvu budućnosti iz teksta, “starim” vrijednostima koje su ljudi odbacili i “novim” koje su usvojili. Kako bi unaprijedili svoje digitalne vještine, učenici su svoja razmišljanja podijelili u zajedničkom Googleovu obrascu i online/Tricider raspravi. Zajedno s profesoricom izradili su digitalne postere kojima su se prisjetili knjiga koje su nekoć bile zabranjene, a danas ih rado čitamo, i tako obilježili Tjedan zabranjenih knjiga.
Budući da je roman (i sam na popisu nekoć zabranjenih knjiga) dio izborne lektire, učenici nisu morali pročitati cjeloviti tekst, obvezno im je bilo pročitati ulomke i odgovoriti na problemska pitanja iz čitanke. Većina je ipak željela pročitati cjeloviti tekst. Zbog nedostatnoga broja knjiga na hrvatskom jeziku u školskoj knjižnici, učenicima je ponuđena mogućnost čitanja na engleskom jeziku. Na platformi Teams podijeljene su poveznice na cjeloviti (izvorni) tekst romana i zvučne zapise tri dijela teksta. Učenici su tako, vođeni pitanjima iz čitanke i elementima obrade pripovjednoga djela/lektire, mogli unaprijediti svoje vještine čitanja i slušanja s razumijevanjem na engleskom jeziku. Učenica Nika Tomić pripremila je kratku prezentaciju, upoznavši razred s osnovnim likovima i problemima u tekstu. Većina je učenika sjajno odradila svoje zadatke.