Volontiranje je aktivnost kojom doprinosimo zajednici u kojoj živimo, školi koju pohađamo i osobnom razvoju. Razvijamo niz socijalnih, emocionalnih, organizacijskih i profesionalnih kompetencija koje nam osiguravaju bolje i lakše snalaženje u svakodnevnim izazovima.
Već dugi niz godina pedagoginja Gordana Popović, prof. organizira radionice za prve razrede u suradnji s Volonterskim centrom Osijek koji je nakon 17 godina učenja i djelovanja prerastao u DKolektiv te nastavlja biti inspiracija i podrška demokratskoj kulturi, razvoju civilnog društva i volonterstva, stvaranju prilika za jednake mogućnosti i aktivno sudjelovanje građana. Osmisli su pano u holu škole te time obilježili Međunarodni dan volontera, 5. prosinca 2022. Prenijeli su na papir primjer naj volontera te se upoznali s područjima i dobrobitima volontiranja.
Nakon toga su učenice 2. a razreda prirodoslovne gimnazije koje provode projekt građanin, u osječkom kinu Urania bile na panel raspravi “Mala” zajednica – velika snaga: (NE)iskorišteni potencijal volontiranja” i dodjeli godišnjih volonterskih nagrada koju dodjeljuje DKolektiv – organizacija za društveni razvoj. Na panel raspravi o iskorištenim i neiskorištenim potencijalima volontiranja u konstruktivnom i zanimljivom dijalogu posjetitelji su dobili vrijedne poglede i razmišljanja o tome prepoznaju li građani potencijal volontiranja, ulažemo li dovoljno u odgoj mladih za kasniji aktivan angažman u zajednici, koliko je naša zajednica otvorena za volonterski angažman pojedinaca i o drugim temama.
Propratili su i dodjelu Nagrada koje su dodijeljene pojedincima i organizacijama koji su svojim djelovanjem pokazali najbolje primjere volontiranja u zajednici. Ove godine dodijeljene su dvije nagrade u kategoriji za volonterski angažman pojedinca, jedna nagrada za primjer dobre prakse uključivanja volontera i tri nagrade za doprinos razvoju volontiranja u obrazovanju. Prisjetili su se kako je i škola 2011. godine dobila to vrijedno priznanje. Ponosni su što dugogodišnje iskustvo u području razvoja volonterstva, civilnog društva i demokratske kulture još uvijek traje jer time postavljamo u širi okvir za djelovanje mladih i škole u demokratskom društvu.