Ujedno je i kolegica Sandra Tuđa sudjelovala na dvotjednoj aktivnosti praćenja nastave job shadowingu. Mobilnosti su se odvijale u okviru Erasmus VET akreditacije, projekta “Future in our hands II”, (2023-1-HR01-KA121-VET-000130237).
Učenici su zajedno s polaznicima škole sudjelovali na nastavi stručnih predmeta, kao i u edukaciji u radu u BIM programu REVIT što je značajno obogatilo njihove profesionalne vještine s obzirom da u našim kurikulumu BIM programi još nisu uvršteni, a na tržištu rada postaje sve traženije znanje rada u njima. Učenici škole uz AutoCAD paralelno uče i Revit čime nadograđuju svoje dvodimenzionalne projekte te dizajniraju vizualizacije, ali i mreže instalacija u svojim početnim projektima. U okviru školovanja imaju tromjesečnu praktičnu nastavu u arhitektonskim i graditeljskim tvrtkama.
Upravo je dodatnu edukaciju u Revitu za učenike organizirala tvrtka u kojoj učenici imaju prilike obavljati stručnu praksu koja je tijekom edukacije i kroz završni event, natjecanje u radu na projektnim zadacima radeći u timu odabrale učenike koje prima na praktičan rad. Kroz rad u okviru stručnih predmeta učenici su se upoznali s programom Ryno u kojem učenici u Španjolskoj računaju obračun troškova, a koji se kod nas ne koristi.
Iskustvo sudjelovanja na nastavi i zajedničko učenje rada u BIM programu s učenicima škole pružilo je mogućnost našim sudionicima mobilnosti da se međusobno upoznaju te su zajedno s učenicima i upoznali predivan grad Madrid. Vjerujemo da će se i pojedina prijateljstva nastaviti i u budućnosti.
Zajedno s učenicima je prof. Sandra Tuđa, prof. graditeljske skupine predmeta promatrala rad kolegice Elene Pliego de Andrés, arhitektice s kojom je prošla kroz kurikulume predmeta koje učenici uče, načinom rada, obavljanja stručne prakse te imala mogućnost usporediti kurikulume i načine rada s metodama koje koristimo u našim školama. Kroz iskustvo promatranja rada kolega, uvidjela je da se nivo učenja Auto CAD-a ne razlikuje od nivoa naših učenika četvrtog razreda. Također uvidjela je i pojedina mjesta na kojima bi bilo poželjno pojačati naše kurikulume kao što je projektiranje instalacija i rad na povezivanju održivih energija u dizajniranje u većoj mjeri.
Iako se radi o njihovoj višoj strukovnoj školi, zbog obrazovnog sustava u Španjolskoj imaju vrlo slične kurikulume, a učenici su tek godinu dana stariji od hrvatskih srednjoškolaca. U okviru kulturoloških aktivnosti posjetili su grad Toledo koji se nalazi na popisu UNESCO-ove Svjetske baštine, kao i muzej Reine Sofije te Fundaciju poznatog španjolskog arhitekte Fernanda Higuerasa te razgledali studio koji se nalazi u potpunosti ispod zemlje te se oduševili njegovim životom i djelima. Na poveznici se nalaze slike projekata na kojima su radili Ana, Ema, Ivana, Lorena, Luka H., Luka D, Ivan i Karlo, ali i profesorica Tuđa kojoj je edukacija i rad u Revitu bio pravi izazov. Blog u kojem opisuje mobilnost možete naći na poveznici. Pratnja učenicima bila je prof. Daniela Usmiani koordinatorica projekta.