Agencija za mobilnost i programe Europske unije odobrila je Drugoj srednjoj školi Beli Manastir projekt vrijedan gotovo 50 tisuća eura namijenjen obavljanju stručne prakse učenika u Dublinu u Irskoj. Projekt pod nazivom W.E.B. – Work Experience Booster je projekt kratkoročne mobilnosti učenika u trajanju od 14 dana. Projektne aktivnosti prvenstveno su usmjerene na obavljanje stručne prakse učenika u inozemstvu, radi stjecanja dodatnih vještina iz područja struke i engleskoga jezika, ali i upoznavanja kulturnih, ekonomskih i drugih vrijednosti zemlje u koju učenici odlaze.
Mobilnost učenika je provedena u periodu od 25. ožujka do 8. travnja 2023. godine s 19 učenika zanimanja Ekonomist, Upravni referent i Hotelijersko-turistički tehničar u pratnji dviju nastavnica. Učenici su za mobilnost odabrani putem natječaja objavljenog na mrežnim stranicama škole u kojemu se osobito vodila briga o učenicima s manjim mogućnostima. Nakon postupka odabira učenika za mobilnost, svi učenici su sudjelovati na stručnim, jezičnim i kulturološkim pripremama. Kako bi se mobilnost učenika uspješno provela, Škola je surađivala s partnerskom organizacijom iz Dublina koja je odradila pripremne aktivnosti vezane uz pronalazak poslovnih organizacija za obavljanje prakse, kao i poslove oko organizacije smještaja učenika u obiteljima. Ovakav vid suradnje s partnerskim organizacijama u inozemstvu, smanjuje rizik od neuspjeha projektnih aktivnosti te omogućava odabir kvalitetnih poslovnih organizacija uz mentore koji prate učenikov rad i napredak na praksi. Učenici zanimanja Ekonomist i Upravni referent obavljali su stručnu praksu u Brayu, predgrađu Dublina u okviru Vježbeničke tvrtke, tako što su učenici u tri tima razradili svoju poslovnu ideju i prikazali je u poslovnom planu. Na kraju desetodnevnog rada svoje su ideje prezentirali ostalim sudionicima, nastavnicama i mentoru. Hotelijersko-turistički tehničari su svoju praksu obavljali u hotelima na pomoćnim radnim mjestima, kao što su čišćenje i održavanje hotelskih prostorija. Nakon obavljene prakse, učenici su dobili opisnu ocjenu uz komentar mentora na učenikov rad, a po povratku s mobilnosti je posložilo kao ocjena iz Praktične nastave.
Projekt mobilnosti učenika i obavljanje stručne prakse u Dublinu u Irskoj, bilo je vrlo vrijedno iskustvo za sve učenike i u pogledu praktičnih znanja i vještina, ali i usavršavanja engleskog jezika s izvornim govornicima. Vrlo vrijedno iskustvo za učenike su bila dva izleta od kojih je jedan bio u Dublinu, a drugi na Klifovima Mohera (Cliffs of Moher) koji su oduševili učenike. Osim toga, većina učenika nije putovala zrakoplovom jer je mnogo učenika iz socijalno i ekonomski ugroženih obitelji. Protekla pandemija korona virusom je onemogućila bilo kakve aktivnosti u pogledu putovanja pa mnogi učenici nisu imali mogućnost putovanja u inozemstvo niti na učeničke ekskurzije, niti na ostala putovanja pa je ovo bila prilika učenicima za nova iskustva i druženje u inozemstvu.
Aktivnosti koje još predstoje prije završetka projekta vezane su uz internu evaluaciju mobilnosti učenika, diseminaciju projekta na lokalnoj, regionalnoj pa i nacionalnoj razini.
Koautor: Natalija Rikanović