Scenariji poučavanja obuhvaćaju širok raspon nastavnih predmeta, od petog razreda osnovne škole do četvrtog razreda srednje škole, što ih čini dostupnima za sve nastavnike koji žele unaprijediti svoj rad i pružiti učenicima kvalitetnu nastavu.
Scenariji poučavanja uključuju primjere uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije i digitalnih alata koji se uvijek koriste svrhovito i u funkciji ostvarivanja ishoda poučavanja nastavnog sadržaja. Glavni je cilj scenarija staviti učenike u središte nastavnog procesa, potaknuti ih na istraživanje, razmišljanje, samostalno zaključivanje i djelovanje i omogućiti nastavnicima nove ideje za provođenje nastavnih aktivnosti suvremenim pedagoškim metodama uz primjenu odgovarajućih digitalnih sadržaja i alata. Uključivanjem vizualnih prikaza i multimedijalnih elemenata, interaktivne ploče, edukativne igre, online testovi, kvizovi i suradnički digitalni alati ne samo što sadržaje čine privlačnijima, već i olakšavaju njihovo razumijevanje te doprinose stvaranju trajnijeg i korisnijeg znanja.
Scenariji poučavanja teže suvremenom pristupu nastavi koji uključuje primjenu suvremenih nastavnih strategija, metoda i postupaka. Stoga su istraživačko učenje, učenje otkrivanjem, projektna nastava, igrifikacija, obrnuta učionica, razmjena misli u paru, oluja ideja, mentalna mapa i rasprava, njihov neizostavni dio. Ove su metode i strategije prilagođene današnjim zahtjevima učenja i razvoja učenika a njihova primjena olakšava razumijevanje ne samo nastavnih sadržaja već i svijeta u kojem živimo.
Tako se na primjer u scenariju poučavanja “O izvoru nema tajni” učenike potiče na aktivno učenje kroz istraživački pristup. Aktivnosti uključuju pretraživanje, analizu i sintezu informacija o temama koje se obrađuju u nastavi pri čemu se navode smjernice za uporabu odgovarajućih digitalnih alata. Cilj je svih predmetnih aktivnosti, razvijati vještine kritičkog razmišljanja, interpretacije i zaključivanja na temelju prikupljenih podataka te potaknuti učenike na svrsishodno istraživanje literature, prikupljanje i odabir relevantnih informacija, pisanje stručnog teksta te pravilno citiranje i referenciranje literature. Suradničko učenje i razmjena mišljenja i povratnih informacija među učenicima, važan su aspekt ovog scenarija poučavanja. Ova interakcija doprinosi razvoju kritičkog mišljenja i vještina komunikacije. Kombinacija istraživačkog pristupa, korištenja digitalnih alata i suradničkog učenja čini ovaj scenarij poučavanja učinkovitim alatom za razvoj ključnih vještina potrebnih za uspjeh u 21. stoljeću.
Budući da je integrirani pristup nastavi sve zastupljeniji među nastavnicima i scenariji poučavanja temelje se na ideji povezivanja nastavnih sadržaja različitih predmeta u jedinstvene aktivnosti koje potiču aktivno sudjelovanje u procesu učenja te razvoj kreativnost i kritičkog razmišljanja. Takvim pristupom, učenici stječu cjelovitiji i sveobuhvatniji pogled na svijet te postaju sposobniji rješavati probleme, donositi informirane odluke i suočavati se sa izazovima modernog doba.
Izvrstan je primjer scenarij poučavanja „Ako x, onda y“ koji nudi raznolike aktivnosti za nekoliko predmeta (psihologija, hrvatski jezik, logika, filozofija i izvannastavne aktivnosti) pri čemu sve aktivnosti imaju isti cilj – potaknuti raspravu i promišljanje učenika te ih naučiti da snose odgovornost za svoje odluke i ponašanje. Aktivnosti se bave temama poput izbora, odgovornosti, istine i laži, ovisnosti i valjanog zaključivanja. Kroz interaktivni sadržaj i brojne primjere, učenici upoznaju teoriju izbora, Raskoljnikovu ideju o običnim i neobičnim ljudima, Kantovu sjekiru i opasnosti konzumacije energetskih napitaka. Ovaj scenarij koristi različite metode poučavanja koje učenicima olakšavaju razumijevanje sadržaja dok ih istovremeno potiču i na kritičko mišljenje i diskusiju.
Scenariji poučavanja pružaju pripremljene i provjerene aktivnosti čime oslobađaju nastavnike brige oko autentičnosti i vjerodostojnosti sadržaja. Osim što su pouzdani i sigurni, sadržaji i aktivnosti prikladni su za dob i razinu znanja učenika.
Kolekcija izrađenih eŠkole scenarija predstavlja izuzetno vrijednu kolekciju digitalnih obrazovnih sadržaja za nastavnike. Bez obzira je li riječ o osnovnoj ili srednjoj školi, ili pak različitim nastavnim predmetima, ova kolekcija pruža brojne primjere inovativnog i kreativnog poučavanja, prilagođenih potrebama današnjih učenika i zahtjevima modernog društva. Ona ujedno nudi i značajno veću količinu informacija nego što je dostupno u tradicionalnim obrazovnim materijalima, poput knjiga ili udžbenika. Osim što omogućuje brz i jednostavan, vremenski i prostorno neovisan pristup sadržajima, pruža i mogućnost stjecanja novih vještina i znanja iz različitih područja, uključujući i ona koja nisu dostupna u tradicionalnom obrazovnom sustavu.
E-Škole scenariji poučavanja predstavljaju vrijedan obrazovni resurs koji ne samo da olakšava nastavnicima prilagodbu suvremenim trendovima u obrazovanju, već i osigurava oblikovanje nastave