Jeste li se ikada zapitali kako je nastao QR kod? Razmišljajući o tome, moramo se vratiti u 60-e godine prošlog stoljeća kada se pojavio crtični kod, kojeg uglavnom nazivamo barkod, a možemo ga naći na različitim pakiranjima proizvoda. Njegovo korištenje ubrzalo je redove u trgovinama, gdje prodavači više ne moraju ručno upisivati artikl, već putem čitača očitaju crtični kod. Korištenje crtičnog koda ubrzalo je posluživanje potrošača u trgovinama, ali i u drugim djelatnostima. Crtični kod se uistinu rasprostranio i pronašao je široku primjenu, no s vremenom se pojavila potreba za korištenjem alfanumeričkih znakova pri označavanju proizvoda. Masahiro Hara iz tvrtke Denso Wave 1994. godine osmislio je koncept QR koda (Quick Response Code) te je učinio navedenu tehnologiju besplatno dostupnu javnosti.
Navedeni potez omogućio je široku rasprostranjenost QR kodova u različitim industrijama. Korak dalje dogodio se 2002. godine kada je Sharp predstavio prvi mobitel s QR skenerom što je omogućilo primjenu među manjim tvrtkama, ali i među pojedincima. Danas svaki pametni telefon ima mogućnost očitavanja QR kodova s obzirom na to da su isti besplatni, jednostavni za izradu, održavanje i primjenu. U nekim restoranima danas više ne možemo naći jelovnike, već očitanjem naljepnice na stolu s QR kodom svaki potrošač ima direktan uvid u ponudu restorana na svom mobitelu, čime nestaju troškovi tiskanja jelovnika što pridonosi očuvanju šuma, a cijene se mogu jednostavno i brzo ažurirati. Svaki račun danas ima i QR kod koji se brzo očita i provede se plaćanje. Razni programi vjernosti omogućuju korisnicima aplikacije koje sadrže QR kod lakše i brže očitanje kartice nego da potrošači sa sobom nose plastične kartice s crtičnim kodom. Mnogi sustavi rampi koriste QR kod kako bi omogućili pristup korisnicima do različitih usluga poput parkiranja, ulaza na koncert, kazališnu predstavu i slično. Svoju primjenu QR kodovi imaju već godinama i u obrazovnom sustavu, bilo u udžbenicima kroz poveznice na digitalne obrazovne sadržaje bilo kroz razne obrazovne aplikacije.
Jedna od primjena QR kodova u obrazovnom sustavu je i njegova uporaba prilikom izrade slikovnice. U sklopu projekta Erasmus+ „Povezani morem“ OŠ Jurja Dobrile iz Rovinja, dobili su zadatak da uz pomoć učitelja izrade slikovnicu o Rovinju. Slikovnica sadrži i prigodnu lirsku pjesmu koja putopisno vodi čitatelja kroz grad, a osmišljena je upravo za potrebe slikovnice. Budući da je slikovnica namijenjena učenicima na razmjeni u okviru Erasmus+ programa te svima koji žele bolje upoznati grad, a posebice djeci, u slikovnicu su stavljeni QR kodovi koji nas – očitavajući ih, upoznaju s dodatnim informacijama o povijesti grada i njegovim interesantnim znamenitostima. Tako se djeca na suvremen i zanimljiv način mogu upoznati s gradom u kojem borave. S obzirom na to da se QR kodovi nalaze posvuda, djeca će ih, potaknuti slikovnicom, početi primjećivati i htjeti istražiti njihov sadržaj. Putem mobilnih uređaja djeca će ih samostalno ili uz pomoć roditelja očitati te tako jačati svoje digitalne kompetencije i upoznati se s mogućnostima koje svijet QR kodova naočigled skriva. Ukoliko ste očitali priloženi QR kod upoznali smo vas s jednom od zanimljivosti u starom dijelu grada Rovinja, a želite li prelistati slikovnicu u digitalnom obliku i otkriti sve zanimljivosti i njihove lokacije, posjetite službene stranice škole.