Cilj projekta i natjecanja bio je približiti znanost i STEM područje svim srednjoškolcima i poraditi na smanjenju općedruštvenih predrasuda o tome tko se znanošću treba baviti, te ujedno omogućiti budućim znanstvenicima priliku da uvježbaju svoje komunikacijske vještine i zainteresiraju i svoju okolinu za teme koje su njima samima zanimljive.
Također, cilj projekta predmetnog natjecanja je stvaranje novog i drugačijeg pogleda na znanost hrvatskim srednjoškolcima, a osobito skupinama koje su povijesno manje bile u mogućnosti baviti se znanošću (poput učenika iz obitelji slabijeg imovinskog statusa ili učenica). Organizator projekta “Znanstvenik u meni!” je tvrtka Educateam d.o.o.
Kategorije iz kojih je bilo moguće predati nastup su humanističke znanosti, kemija i srodne znanosti, fizika i srodne znanosti, biologija, medicina i srodne znanosti, matematika, informatika, elektrotehnika i srodne znanosti te ostale prirodoslovne i tehničke znanosti.
U prvoj fazi natjecanja, natjecatelji su osmislili prezentacijski nastup koji objašnjava temu po njihovom vlastitom izboru iz domene znanosti, snimili ga u video formatu do 4:30 min trajanja te poslali uz prijavu.
Radove u prvoj fazi natjecanja, uz glasovanje javnosti, ocjenjivao je stručni žiri u sastavu:
- prof.dr.sc. Ivica Puljak, fizičar i redoviti profesor na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu, suradnik u CERN-u
- prof.dr.sc. Jasna Puizina, biologinja i redovita profesorica na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Splitu,
- doc.dr.sc. Franka Miriam Brueckler, matematičarka i docentica na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu
- doc.dr.sc. Vera Musil, specijalist školske medicine, docent pri Medicinskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu / Škola narodnog zdravlja “Andrija Štampar”
- Mario Borna Mjertan, student matematike na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu i voditelj projekta Znanstvenik u meni!
Na završnicu natjecanja pozvano je osam radova s najvećim brojem bodova. Srednjoškolci su osmislili prezentacije koje su ostavljale bez daha i publiku i stručni žiri koji je imao vrlo težak zadatak, odabrati najbolje od najboljih.
A najbolji od najboljih su:
- 1. mjesto osvojio je rad “Je li moj instrument dobro ugođen?”
Natjecatelj: Matija Pongračić, Prva gimnazija Varaždin
Mentorica rada: Slavica Klemen
Ukratko o radu: rad predstavlja temu koja je osobni izbor i izazov natjecatelja. Odgovor se tražio u znanosti da bi se što bolje mogla razumjeti umjetnost.
- 2. mjesto osvojio je rad “Zašto vrsta Homo sapiens L. želi biti plavuša”
Natjecateljica: Patricija Požgaj, Srednja strukovna škola Varaždin
Mentorica rada: Vlatka Levanić
Ukratko o radu: u sklopu projektne nastave učenica je na odabranu temu anketirala učenike, istražila temu u literaturi i internetu, oksidirala pigment melanin te mikroskopiranjem utvrdila oštećenja kose.
- 3. mjesto osvojio je rad “Paradoks Bertrandove kutije”
Natjecatelji: Dinko Maslač, Tea Mihalj, Gimnazija Požega
Mentorica rada: Magdalena Srdarević
Ukratko o radu: tema prezentacije je paradoks Bertrandove kutije koji je dio kombinatorike i vjerojatnosti. Prikazuje se kako vjerojatnost pojedinog događaja ne mora biti uvijek ona koja bi osobi prvo pala na pamet, jer vjerojatnost ovisi o uvjetima koje imamo u određenom događaju.
Nagrađena je i mentorica s najviše prijavljenih radova na natjecanje: Vanda Louč, Gimnazija Požega.
Voditelj projekta uručio je nagrade natjecateljima i njihovim mentorima za prva tri najbolje ocijenjena rada, kao i mentorici s najviše prijavljenih radova, a svim mentorima finalista je osiguran poklon zahvale, kako bi se dodatno dao poticaj srednjoškolcima za uključivanje u znanstvena područja, ali i njihovim profesorima kako bi ih nagradili za predanost pedagoškom i stručnom radu s mladim i talentiranim srednjoškolcima te potaknuli na nastavak istoga.
Više informacija o natjecanju možete pronaći na mrežnim stranicama tvrtke Educateam.