Objasnit će i dokumentirati rezultate istraživanja problema; navest će članke zakona, ustava i međunarodnih dokumenata na koje se pozivaju u rješavanju problema; koje su stručnjake konzultirali; koje su glavne i alternativne politike oblikovali za rješavanje problema; kako su donijeli plan akcije, tko im je pružao podršku iz lokalne zajednice, koje su rezultate ostvarili u provedbi dogovorene politike i koje su kompetencije stekli radeći timski na rješavanju društvenog problema.
Cilj je smotre omogućiti učenicima osnovnih i srednjih škola stjecanje građanske kompetencije, praktičnog političkog obrazovanja usmjerenog na razvoj dobrobiti pojedinca i društvene zajednice.
Od 1998. godine do danas učenici su izveli i primijenili preko 1700 društveno korisnih projekata od kojih mnogi žive i danas. Na praktičan način učili su se biti poduzetni: Usvajali su metodologiju za rješavanje problema društvene zajednice, razvijali su društvenu i gospodarsku dobrobit pojedinca i društvene zajednice. Stekli su iskustvo što znači biti odgovoran i aktivan građanin. Doživljaj uspjeha u ovom području prenosio se na bolje učenje u drugim predmetima jer je doživljeni uspjeh izvor motivacije za učenika.
Takvim učenjem stječu sljedeća znanja i umijeća potrebna za cjeloživotno učenje:
- izbor i istraživanje problema važnog za društvenu zajednicu,
- pristupi i procedure rješavanja problema,
- povezivanje s odgovornima u društvenoj zajednici – stručnjacima, znanstvenicima, predstavnicima vlasti, roditeljima
- učenje kako učiti,
- timski rad,
- suradničko učenje, rasprava, izvođenje zaključaka i stvaranje novog znanja,
- dokumentarni pristup,
- kratak, jasan i argumentiran govor,
- javni nastup,
- poduzetnička osviještenost,
- učenje Ustava RH-a i zakona njihovim korištenjem u rješavanju stvarnih problema,
- identiteta, kulturna i interkulturna osviještenost
- komunikacijske vještine,
- razvoj građanskih i moralnih vrlina.
Mnogi od projekata trajno su promijenili svoje društvene zajednice na bolje, potičući društveni ili gospodarski razvoj, bolju organiziranost i povezanost u lokalnoj zajednici i šire.
Opis projekata nalazi se u e-zborniku koji svake godine objavljuje Agencija za odgoj i obrazovanje.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Agencije za odgoj i obrazovanje.