prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Nasilje iz ctanih filmova

Iako su mediji tek na trećem mjestu kao izvori učenja nasilja, iza obitelji i društvenog okruženja, njihov utjecaj na formiranje stavova kod djece nije nimalo beznačajan. Od najranije dobi izloženi su djelovanju medijskog nasilja koji usmjeravaju njihovu moć zdravog prosuđivanja.

Televizija dominira životom djece kako u urbanim tako i seoskim sredinama, pa nije čudo što je postala snažan faktor socijalizacije.

Istraživanje objavljeno u medicinskom časopisu Pediatrics pokazalo je da dječaci koji u dobi od dvije do pet godina na televiziji gledaju agresivne crtiće i borilačke sportove, imaju više izgleda da postanu agresivni i neposlušni.

Jedna četvrtina današnje djece u svojoj sobi ima televizijski prijamnik. Činjenica je da u tom slučaju roditelj nema pregled i nadzor nad sadržajem kojem dijete pristupa putem televizijskog prijamnika.

Odavno su sa televizijskog programa izbačeni crtani filmovi poput Korni kornjače, Eustahije brzića, Baltazar, At Stašnomlat, Zekoslav mrkva, a zamijenili su ih nasilni crtani filmovi sa grubim zvukovima i agresivnim bojama.

Agresivni medijski junaci su uzori djeci širom svijeta. U interakciji s agresivnim crtićem djeca preuzimaju određene modele ponašanja. Inicijator u igri i komunikaciji kod djece postaju raznorazni ratnici i junaci čiji modeli ponašanja su agresivni i nasilni, te ne moraju biti nužno pozitivni.

Negativni efekti medijskog nasilja:

  • Postaju tolerantnija prema agresiji i ona im manje smeta
  • Gledajući nasilje postaju manje osjetljiva kao i ona koja pate od nasilja
  • Razvijaju krive stavove o nasilju i imaju gubitak suosjećanja prema žrtvi
  • Počinju gledati svijet kao nasilan i zloban, plašeći se da ne postanu žrtvom
  • Sve više ispoljavaju antisocijalno i agresivno ponašanje
  • Više su izložena nasilju imaju potrebu za više nasilja tijekom igre
  • Odnos između nasilja i agresije postaje cirkularan
  • Konfliktne situacije pokušavaju riješiti koristeći se nasiljem kao prihvatljivim i poželjnim
  • Žive u virtualnom svijetu, ne razvijaju optimalno emocijalnu inteligenciju ni samopouzdanje
  • Manjka im kreativnost, povećava im se mogućnost razvoja depresije i nesigurnosti
  • Prisutno je nerazumijevanje pravog značenja, pogrešno zaključivanje
  • Stalan utjecaj na navike i način života

Istraživanje koje je objavljeno u medicinskom časopisu Pediatrics pokazalo je da su djeca koja u predškolskoj dobi gledaju nasilne emisije sklonija agresivnosti i neposlušnosti te da češće upadaju u neprilike kada krenu u školu.

Iako roditelji smatraju da crtani filmovi nisu opasni za njihovu djecu jer su smiješni i nisu stvarni, djecu zbunjuju besmrtni junaci koji iznova oživljuju i na taj način stvaraju pogrešan dojam o nasilju i stvarnom životu.