Cilj je svakog nastavnika aktivno uključivanje učenika u nastavni proces, razvoj kritičkog mišljenja i socijalnih vještina, poboljšanje učeničkih rezultata i stvaranje poticajnog radnog ozračja u virtualnom okruženju. Potrebno je voditi računa o konkretnoj situaciji u razredu, uvažavati razlike među učenicima i nastojati da se optimalno razviju sposobnosti učenika. Nastava na daljinu za svakog nastavnika predstavlja izazov i primjenu različitih vještina kako bi se potrebni ishodi realizirali.
Jedan od načina kako motivirati učenike u nastavi na daljinu je korištenje različitih tehnika poučavanja uz primjenu digitalne tehnologije. Vrlo uspješnom pokazala se insert tehnika. Tehnika čitanja koja započinje pretraživanjem predznanja i postavljanjem pitanja. Učenici koriste različite, unaprijed dogovorene, oznake u skladu sa vlastitim znanjem i sposobnostima. Vrlo uspješno se može primijeniti u numeričkim zadacima iz fizike. U primjeru (slika 1.) je navedeno kako učenik s teškoćama koristi oznake “+” za fizičku veličinu koja je u zadatku zadana, a oznaku „?“ za veličinu koju mora izračunati. U nastavi na daljinu ova tehnika se može uspješno koristiti uz pomoć digitalnog alata AWW – A web White Bord.
Slika 1. Insert tehnika – zadatak iz fizike
Dakle, ova je tehnika dobar pokazatelj praćenja razumijevanja.
Razumijevanje postavljenih problema se može unaprijediti vizualizacijom. Videozapisi učenicima omogućuju zornije usvajanje novih nastavnih sadržaja, a ako taj videozapis učinite interaktivnim (slika 2.) pomoću alata Microsoft Stream, nastavnik dobiva povratnu informaciju o razumijevanju sadržaja i usvojenosti ishoda. Interaktivni videozapis možete pogledati na poveznici https://bit.ly/3bWHlOD .
Slika 2. Interaktivni videozapis
Učenicima moramo pristupiti na više razina i truditi se prilagoditi ishod zadatka njihovim sposobnostima. Sadržajna prilagodba zadataka njihovim sposobnostima pridonosi razvoju njihove samostalnosti, radnih navika i vještina, a povećava i motivaciju i aktivnost učenika tijekom nastave na daljinu. Prilagodbu zadataka iz matematike može se uraditi na različite načine uz pomoć online alata za izradu kvizova. U primjeru (slika 3. i slika 4.) prikazana je sadržajna prilagodba problemskog zadatka (ISHOD: MAT SŠ B.1.4. Primjenjuje linearnu funkciju pri rješavanju problema).
Slika 3. Zadatak
Slika 4. Prilagođeni zadatak za učenike s teškoćama u učenju
Kako izgleda prilagođeni zadatak za učenike s teškoćama u učenju izrađen u alatu Liveworksheets pogledajte na poveznici https://bit.ly/2XB8fYu .
Od nastavnika se očekuje da omogući svakom učeniku da bude uspješan u svom radu u skladu svojih sposobnosti i mogućnosti.