Ovim satom ostvaruju se sljedeći odgojno-obrazovni ishodi:
- HJ B. 5. 1. Učenik obrazlaže doživljaj književnoga teksta, objašnjava uočene ideje povezujući tekst sa svijetom oko sebe.
- HJ B. 5. 2. Učenik razlikuje temeljna žanrovska obilježja književnoga teksta.
- HJ B. 5. 3. Učenik dijeli vlastito iskustvo čitateljsko iskustvo predstavljajući pročitani književni tekst prema unaprijed postavljenim zadatcima
- HJ B. 5. 4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta.
Majčin dan je dan posvećen majkama i majčinstvu koji se u većini zemalja, pa i Hrvatskoj, obilježava svake druge nedjelje u svibnju.
Ovaj međunarodni praznik nastao je 1907. godine kada je Anna Marie Jarvis u Graftonu (SAD) u nedjelju, 12. svibnja, nakon druge godišnjice smrti svoje majke, pokrenula Memorial Mothers Day Meeting. U mjesnoj crkvi drugima majkama je podijelila 500 bijelih karanfila kao sjećanje i izraz ljubavi na svoju preminulu majku. Od toga dana vrijedno je pisala pisma političarima, gospodarstvenicima, svećenicima i ženskim udrugama želeći pretvoriti taj dan u državni praznik posvećen svim majkama. Već 1909. godine majke su u 45 država SAD slavile Majčin dan, a američki predsjednik Woodrow Wilson proglasio je 1914. godine Majčin dan nacionalnim praznikom. Toga dana se majke i bake uglavnom darivaju cvijećem. Zato ćete i vi danas obilježiti ovaj dan i razveseliti vaše majke.
Pa, krenimo:
1. otvoriti nastavni listić i pročitajte pjesmu Ratka Zvrka, Majka.
2. U bilježnicu je potrebno napisati nadnevak, autora i naslov pjesme i napisati obilježja lirike koja je učenik uočio/la u pjesmi (ako su zaboravili, trebali su pogledati u bilježnici što su o njima napisali na početku godine):
- Slikovitost – izdvojiti iz pjesme jednu pjesničku sliku
- Osjećajnost – napisati koji temeljni osjećaj prepoznaju u pjesmi
- Ritmičnost – pročitati naglas pjesmu i zapisati što uočavaju na kraju stihova
3. Učenici su dobili zadatak ispisati iz pjesme stilska izražajna sredstava.
- dva epiteta (ukrasni pridjevi) – uputa učenicima je da ne zaborave i imenicu na koju se epiteti odnose
- dvije usporedbe (paziti na riječi koje se javljaju u usporedbi – kao (k'o), poput, nalik)
- personifikaciju
Nakon što su sve to vrijedno napravili, pred njima je bio najkreativniji zadatak!
4. Učenici su dobili zadatak napisati pjesmu, koja će stihovima razveseliti majku. U privitku je učiteljica priložila grafički organizator kojem su učenici mogli isprintati i na njemu napisati pjesmu –poklon majci. Za učenike koji nisu imali printer, predložak su mogli prepisati i precrtati što se na predlošku nalazi i riješiti prema uputama.
Cilj sata: nakon interpretacije lirske pjesme učenici samovrednuju poznavanje obilježja lirike i stilska izražajna sredstva. Prema grafičkom organizatoru stvaralački su oblikovali pjesmu majci koju su ujedno i darovali. Preporuka – može se nakon sata organizirati izložba učenički radova.