Cilj ovog dvogodišnjeg projekta je očuvanje kulturne baštine kroz mitove i legenda ispričane u prirodnom okruženju. Kod učenika se potiče razvoj svijesti o važnosti očuvanja nacionalnog identiteta, tolerancija prema pripadnicima različitih kultura i vjera te očuvanje prirode. Stare priče, legende i mitove oživjet će korištenjem suvremenih digitalnih sadržaja te će na taj način učenici i nastavnici jačati svoje IKT kompetencije. Sudionici projekta komuniciraju na engleskom jeziku te će usavršiti i svoje jezične kompetencije.
U projektu sudjeluju još i škole iz Irske, Italije, Francuske i Njemačke.
OŠ kraljice Jelene je bila domaćin prve kratkoročne mobilnost učitelja i učenika.
Nakon svečanosti otvaranja skupa učenici su sudjelovali u interaktivnim radionicama posebno osmišljenim za taj događaj. Učitelji su za to vrijeme održali projektni sastanak na kojem su razgovarali o svim važnim smjernicama razvoja projekta. Tijekom dana učitelji i učenici su izabrali službeni logo projekta.
U narednim danima su posjetili Plitvička jezera i grad Dubrovnik. Cilj ovih posjeta nije bio samo upoznavanje prirodnih i kulturnih ljepota naše domovine, već su tijekom obilaska učenici sudjelovali u posebno osmišljenim radionicama za njih. Na Plitvičkim jezerima učenici su dobili unaprijed pripremljene materijale kako bi mogli što uspješnije proučiti floru i faunu nacionalnog parka. Koristili su se i aplikacijom parka kako bi upotrebljavali i digitalnu tehnologiju. Prvi zadatak je bio odrediti svoju lokaciju i dalje postepeno rješavati zadatke. Nabrojati jezera koja su vidjeli, napisati i opisati životinje i biljke koje su vidjeli. Opisivali su i sedrene barijere preko kojih se jezera prelijevaju. Jedan od zadataka je bio i da učenici napišu svoje dojmove viđenoga.
Za razgled Dubrovnika učenici iz Hrvatske su pripremili priču o najvažnijim znamenitostima grada. Razgled grada su započeli na Dubrovačkim gradskim zidinama, na kojima su učenici pričali o Gradu. Gosti iz projekta su dobili zadatke te su trebali slušati i ispunjavati brošuru. Kroz šetnju Dubrovnikom zaustavili su se i pričali o Onofrijevim česmama, gradskim vratima, gradskom satu, Kneževu dvoru, Stradunu i Lokrumu. Spomenuli su i zanimljivosti kao što su ples linđo i pokazali im i mjesta koja se pojavljuju u scenama raznih popularnih filmova i serija. Razgled su završili pričom o legendi o sv. Vlahu, proklestvu otoka Lokruma.
Obišli su i grad Sinj te nakon toga sudjelovali u radionici. U Sinju su posjetili Muzej Sinjske alke koji je zbog svoje interaktivnosti i mnoštva digitalnih sadržaja učenicima bio izuzetno zanimljiv. Kako je tema projekta bazirana na vanučioničkoj nastavi, na imanju u blizini Sinja organizirali su radionice. Učenici su, podijeljeni u mješovite grupe, pričali legende koje su čuli u prethodnim obilascima (legende o Crnoj kraljici, Sinjskoj alki, rijeci Krki). Kako bi se učenici i zabavili i bolje upoznali, pripremili su igre koje su zajedno odigrali.
Projektne aktivnosti završili su obilaskom dvorca Vitturi u Kaštel Lukšiću. Dvorac je izgrađen u stilu raskošne renesansne palače i u njemu se danas nalazi Muzej grada Kaštela. Po dolasku u Muzej kustosica je ispričala najvažnije zanimljivosti. Učenici su pogledali isječke predstave Miljenko i Dobrila. Trebali su je usporediti s poznatijom ljubavnom pričom. Zadatak za učenike je bio da napišu svoju legendu. Učenici su se pokazali kao vrlo kreativni i maštoviti u pisanju.
Privi susret sudionika projekta prošao je u veselom i ugodnom raspoloženju. Učitelji i njihovi učenici upoznali su nove kolege i stekli nova znanja i prijateljstva. Vesele se novim projektnim aktivnostima i novom zajedničkom susretu u Njemačkoj tijekom travnja 2020. godine.
Autori: Anita Čupić i Marijana Bandić Buljan