Ovo su uvodna pitanja iz nastavnih materijala za srednje škole ‘Kako prepoznati dezinformacije i lažne vijesti’, koje su Agencija za elektroničke medije i Ured UNICEF-a za Hrvatsku objavili 2018., u sklopu 1. Dana medijske pismenosti, i kojima je cilj pokazati kako možemo jednostavno provjeriti informacije kojima smo izloženi, ali i kako je ponekad vrlo teško otkriti sve informacije u jednom prilogu ili priči.
Autori ovih nastavnih materijala su dr. sc. Lana Ciboci s Edward Bernays Visoke škole za komunikacijski menadžment, izv. prof. dr. sc. Igor Kanižaj s Fakulteta političkih znanosti i izv. prof. dr. sc. Danijel Labaš s Hrvatskih studija, svi troje članovi Predsjedništva Društva za komunikaciju i medijsku kulturu, najpoznatijeg po projektu Djeca medija.
Iako su prvenstveno namijenjeni srednjoškolcima, materijale preporučujemo za korištenje i u višim razredima osnovne škole.
Uz uvodna objašnjenja ključnih koncepata medijske pismenosti i fenomena dezinformacija te savjete za prepoznavanje lažnih vijesti, materijali sadrže opise sedam zadataka za učenike, radne listiće i kviz o lažnim vijestima.
Nakon odrađenih zadataka, učenici bi trebali znati razlikovati informacije i dezinformacije, navesti glavne karakteristike lažnih vijesti, opisati najmanje jedan primjer lažnih vijesti, objasniti specifičnosti dezinformacija te opisati način provjere autentičnosti informacija na internetu, što su sve iznimno važne i potrebne vještine, osobito sada, u vremenu infodemije, odnosno prezasićenosti informacijama za koje je često teško odrediti jesu li točne ili ne.
Preuzmite materijale ‘Kako prepoznati dezinformacije i lažne vijesti’ i održite sat medijske pismenosti, ili više nijih, za svoje učenike.
Tekst je prenesen s portala Medijska pismenost – abeceda za 21. stoljeće.