Korištenje različitih digitalnih uređaja i interneta je svakodnevno prisutno i u školi i u slobodno vrijeme. Ono nam pomaže, olakšava i čini zanimljivijim svakodnevni život, ali i krije razne posljedice za zdravlje ako se ne koristi na pravi način i u pravilnom vremenskom periodu. U anketi je sudjelovao 51 učenik od 1. do 4. razreda, 53 učenika od 5. do 8. razreda te 22 roditelja učenika od 1. do 4. razreda. Uspoređeni su odgovori roditelja i učenika razredne nastave. Rezultatima ankete možete pristupiti putem poveznica.
Analiza ankete učenika razredne nastave:
- više od polovice učenika može koristiti digitalni uređaj bez nadzora roditelja
- većina učenika dobije prvi uređaj prije polaska u školu (3.-4.g.)
- većina učenika svakodnevno koristi internet
- trećina ispitanih učenika provodi više od tri sata dnevno na računalu
- većinu slobodnog vremena vole provoditi uživo s prijateljima
- za igranje učenici najčešće koriste pametni telefon i playstation
- većina učenika internet koristi za igranje igrica, gledanje video klipova i za traženje informacija za školu te slušanje glazbe
- većina učenika koriste računalo za učenje i kada nema nastave na daljinu
- polovina učenika izjavljuje kako ima profil na nekoj od društvenih mreža
- učenici najčešće koriste YouTube, Tik Tok i Instagram
- svi ispitanici razmišljaju o posljedicama dugotrajnog korištenja digitalnih uređaja
- većina učenika vježba nakon dugog korištenja uređaja
- većina učenika ne koristi internet noću
- većina učenika smatra kako igranje igrica i istraživanje na internetu djeluju pozitivno na ocjene
- većina misli kako igranje na uređajima ne utječe na izvršavanje školskih obveza
- trećina djece tvrdi kako ne razgovaraju s roditeljima o sigurnosti na internetu
- svi smatraju da se o sigurnosti na internetu treba više razgovarati
- pola učenika je izjavilo kako se obratilo roditeljima zbog neugodne situacije na internetu
- većina djece izjavila da ih roditelji ponekad nadziru prilikom korištenja interneta
- pola ispitane djece tvrdi kako kasno navečer koriste informacijsko komunikacijske uređaje.
Usporedbom odgovora na ista pitanja učenika razredne nastave i njihovih roditelja došli smo do zaključka da se odgovori roditelja i učenika razlikuju u sljedećem:
- Dvije trećine roditelja izjavljuju kako njihova djeca provode do dva sata dnevno na nekom od uređaja, dok trećina učenika izjavljuje da provodi više od tri sata dnevno na računalu.
- Većina roditelja izjavljuje da njihova djeca nemaju profil na nekoj društvenoj mreži, a polovina učenika izjavljuje kako ima profil na nekoj od mreža.
- Roditelji smatraju da korištenje igrica i interneta ne utječe na ocjene njihovog djeteta dok većina učenika smatra kako iste djeluju pozitivno na ocjene.
- Svi roditelji tvrde da sa svojim djetetom razgovaraju o sigurnosti na internetu dok trećina djece tvrdi suprotno.
- Četvero roditelja je izjavilo da im se dijete obratilo zbog neugodne situacije na internetu dok je skoro pola ispitanih učenika izjavilo da se obratilo roditeljima.
- Više od pola roditelja je izjavilo kako ne nadzire svoju djecu na internetu dok je većina djece izjavila da ih roditelji ponekad nadziru.
- Gotovo svi roditelji tvrde da djeca ne koriste uređaje kasno navečer dok pola ispitane djece tvrdi da ih koriste.
Analiza ankete učenika predmetne nastave:
- gotovi svi učenici koriste pametni telefon, a polovina ispitanih učenika ima i stolno, prijenosno računalo, tablet ili Playstation
- većina učenika može koristiti nekakav uređaj bez nadzora roditelja
- učenici predmetne nastave tvrde da dobivaju prvi uređaj u nižim razredima
- većina učenika su svaki dan na internetu
- većina učenika provodi više od tri sata dnevno na računalu
- učenici izjavljuju da djeca većinu slobodnog vremena vole provoditi uživo s prijateljima
- za igranje učenici najčešće koriste pametni telefon i playstation dok manji broj koristi i pametni televizor
- većina učenika tvrdi da internet najviše koriste za igranje igrica, slušanje glazbe, gledanje video klipova i serija te za društvene mreže dok se internet najmanje koristi za traženje informacija za školu
- većina učenika izjavljuje kako koriste računalo za učenje i kada nema nastave na daljinu
- gotovo svi učenici izjavljuju kako imaju profil na nekoj od mreža
- najčešće koriste YouTube, Tik Tok i Instagram, a zatim Snapchat te Viber
- većina razmišlja o posljedicama dugotrajnog korištenja digitalnih uređaja
- većina učenika se ne razgibava nakon dugotrajnog korištenja digitalnih uređaja
- većina učenika tvrdi da su ujutro odmorni nakon korištenja interneta kasno noću
- 40% učenika tvrdi da korištenje interneta i igranje igrica nema utjecaja na njihove ocjene, 40 % tvrdi da to pozitivno utječe, a 20 % tvrdi da to negativno utječe na ocjene
- većina učenika izjavljuje da zaborave napisati domaću zadaću zbog igranja igrica ili dopisivanja
- većina učenika izjavljuje da s roditeljima razgovaraju o sigurnosti na internetu
- većina učenika smatra da se o tome treba više razgovarati
- gotovo polovina ispitanih učenika izjavljuje da se obratilo roditeljima zbog neugodne situacije na internetu
- trećina ispitanika je izjavila kako roditelji uopće ne nadziru njihov rad na internetu
- 25 % ispitanih učenika tvrdi da koriste uređaje kasno navečer kada roditelji misle da oni spavaju.