U skladu s pozitivnom praksom i ostvarenim uspjesima prethodnih, stvarnih i digitalnih varijanti ove popularne manifestacije, organizatori očekuju i devetnaestoj u Noći muzeja veliki odaziv publike.
Devetnaesta Noć muzeja koncipirana je kao dinamična manifestacija s fokusom na važnu ulogu muzeja u zajednici i posebno u tom kontekstu razvoj Nove publike, novih programa i razvoj muzeja, na dobre i pozitivne muzejske prakse, različite suradnje muzejskih i drugih institucija s organizacijama civilnog društva, razmjenu znanja i općenito razvijanje partnerstva.
Tema devetnaeste Noći muzeja je – MUZEJI I NOVA PUBLIKA, odgovarajuća je u vremenu traženja novih generacija za inovativnim i kreativnim muzejskim sadržajima, u kojima će i sami sudjelovati i temama koje će angažirano odgovoriti na sve zahtjevnije izazove novih generacija i vremena u kojem živimo. Traženje muzejskih stručnjaka za adekvatnim programima, modelima suradnje i prezentacije sadržaja u kojima će različiti segmenti publike zadovoljiti svoje potrebe, nakon različitih kriza koje su prošle ili kojima svjedočimo, klimatskih promjena, održivog i uravnoteženog razvoja, te različitih izazova i nesigurnosti s jedne strane i potrebe čovjeka za novim spoznajama, doživljajima, edukacijom i u konačnici zabavom s druge strane.
U tom smislu utjecaj muzeja u stvaranju Nove publike ili na formiranje stavova novih generacija o globalnim temama čovječanstva je ogromno, kao i tema važnih za opstojnost i održivi razvoj lokalnih zajednica.
U jednom dijelu svijeta najrazvijenijih, svjedočimo otvaranju spektakularnih novih muzejskih zgrada i sadržaja, u kojima već umjetna inteligencija zauzima svoje mjesto u prezentaciji.
Na potpuno drugoj strani, svjedoci smo velikih migracija stanovništva, koje traži nove životne prilike nakon ratnih sukoba i nesigurnosti, u kojima nerijetko pored ljudskih stradanja, meta su često ciljana uništavanja povijesne i kulturne baštine.
U Hrvatskoj se otvaraju novi muzejski prostori, a u Zagrebu su u tijeku veliki zahvati na višegodišnjoj obnovi nacionalnih muzejskih institucija, koje su zatvorene za javnost, jer su teško stradale u razornom potresu.
Hrvatski muzealci i brojni drugi sudionici pripremaju bogate programe za različitu muzejsku publiku, od novih muzejskih zbirki i muzejskih postava, zanimljivih izložbi, stručnih, znanstvenih, edukativnih i zabavnih sadržaja.. do mogućnosti virtualnih obilazaka muzejskih prostora i postava, povijesnih zdanja i zaštićenih baštinskih lokaliteta. Bit će to još jedan prilika za prezentaciju i komunikaciju muzejskih sadržaja i stvaranje Nove publike.
Proteklih osamnaest godina hrvatske muzeje je tijekom manifestacije Noći muzeja posjetilo više od tri i pol milijuna posjetitelja, a pojedinih godina brojke su se kretale i preko 250.000 posjetitelja samo u jednoj noći. Posebno je vrijedna činjenica da su se u Noć muzeja uključile i druge kulturne ustanove, arhivi i knjižnice, sveučilišta, KIC, knjižare i klubovi, kao i lokalne zajednica s programima na otvorenim gradskim prostorima. Manifestacija Noć muzeja popraćena je proteklih godina s više stotina prikaza u radijskim televizijskim emisijama, izravnim javljanjima novinarskih ekipa s terena, novinskom tisku, te društvenim mrežama potvrđujući tezu o značenju kulturne ponude za povećani posjet muzejima, galerijama i za ukupno obogaćivanje turističke ponude.