Prema članku 4. Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama (NN 87/08, 86/09, 92/10, 105/10, 90/11, 5/12, 16/12, 86/12, 126/12, 94/13, 152/14, 07/17) jedni od ciljeva odgoja i obrazovanja su:
- odgajati i obrazovati učenike u skladu s općim kulturnim i civilizacijskim vrijednostima, ljudskim pravima i pravima djece, osposobiti ih za življenje u multikulturalnom svijetu, za poštivanje različitosti i toleranciju te za aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom razvoju društva,
- osigurati učenicima stjecanje temeljnih (općeobrazovnih) i stručnih kompetencija, osposobiti ih za život i rad u promjenjivom društveno – kulturnom kontekstu prema zahtjevima tržišnog gospodarstva, suvremenih informacijsko – komunikacijskih tehnologija i znanstvenih spoznaja i dostignuća,
- osposobiti učenike za cjeloživotno učenje.
Akademska čestitost i očuvanje akademskog integriteta pripadaju među „opće kulturne i civilizacijske vrijednosti“ i može ih se smatrati kao „aktivno i odgovorno sudjelovanje u demokratskom razvoju društva.
Načini korištenja i analiziranja informacija, poštivanje tuđeg autorstva i pismeno izražavanje koje poštuje načela akademske čestitosti spadaju među temeljne i stručne kompetencije i uvjet su sudjelovanja osobe u suvremenim društvenim, političkim, gospodarskim, ekološkim i drugim zbivanjima. Njegovanjem akademske čestitosti i integriteta od najranijih školskih dana aktivno se potiče cjeloživotno učenje i osobni rast učenika. Iz svega navedenog jasna je značajna uloga obrazovanja u razvoju načela akademske čestitosti kod učenika.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Foruma za slobodu odgoja.