prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Nova učiteljska iskustva s promatranja rada u Španjolskoj

Učiteljice osnovne škole Ljudevita Gaja iz Zaprešića, Leonida Fijan i Ljiljana Soldo posjetile su španjolsku školu CEIP Miguel Hernández u Argandi del Rey, gradiću 30-ak kilometara od Madrida.

Ovaj posjet ostvaren je u sklopu Erasmus+ akreditacije kao promatranje rada (job shadowing). Time su ostvarile uzvratni posjet španjolskih kolegica koje su u prošloj školskoj godini posjetile hrvatsku školu. Tom su prilikom upoznale većinu njihovih zaposlenika i učenika, budući da se radi o manjoj školi. Dobrodošlica

U školi su imale nekoliko zadataka: pratile su rad pojedinih predmetnih profesora u školi, učenika različitih uzrasta i sposobnosti. Nazočile su kraćim sastancima vezanim uz samu administraciju škole i organizaciju nastave. Upoznale su se s radom upravljačkog tijela grada te su posjetile gradonačelnikov ured i kulturni centar. Upoznale su se s poviješću i običajima grada i njihovih stanovnika, budući da je grad poznat po tome da i najpoznatiji španjolski pisac Miguel de Cervantes vuče korijene iz ovog grada, te su zbog toga i likovi Don Quijote i Sancho Panza prepoznatljivi simboli grada i njihovih obrazovnih institucija.

Nekoliko je stvari koje bi izdvojile kao drukčije i inspirativne:

– u školi je kulturološka raznolikost na zavidnoj razini, budući da školu pohađa veliki broj djece iz drugih krajeva (Rumunjska, Pakistan, južnoameričke i arapske zemlje). Također imaju posebno zaposlene učitelje koji, prema određenom rasporedu, s djecom iz drugih zemalja imaju posebne sate na kojima zajednički rade na razumijevanju i usvajanju jezika i integriranju u španjolsku kulturu.

– država i grad financijski su omogućile eksperimentalno korištenje digitalnog alata u nastavi matematike za pojedine razrede, te se nastava za taj predmet i u tim razredima odvija na tabletima. Aplikacija Snappet omogućava i učenicima i učiteljima, a posredno i roditeljima, uvid u napredak, te je po riječima profesora u velikoj mjeri doprinijela učeničkom angažmanu i napretku.

– svaki školski dan sastoji se od 6 nastavnih sati al i obavezne pauze od 30min tijekom koje učenici provode vrijeme na zraku.

– u nastavi informatike integrirana je robotika, te djeca uče programirati uz Lego setove i Scratch. Učenici su pokazali iznimnu zainteresiranost u radu u grupama. Učitelj je u ulozi facilitatora, ne poučava, nego samo pomaže.

– škola ima posebne odjele i posebne zaposlenike za rad s djecom s posebnim potrebama. Učionice u kojima se provodi takva nastava izvrsno su opremljene, a rad takvih specijalnih učitelja je na visokoj razini. Budući da se u školi nalaze djeca s posebnim potrebama, svaka učionica ima ime (npr. Zemlja, Sunce, Cvijet) kako djeca s posebnim potrebama ne bi bila obilježena na negativan način.

Od tehničkog osoblja, škole nemaju stalno zaposlene kuhare i spremačice. Administrativni dio škole čine ravnatelj i pomoćnik ravnatelja / voditelj studija koji istovremeno imaju pola radnog vremena u nastavi. Učiteljice su posjetom ovoj školi uspjele dobiti uvid u španjolski osnovnoškolski sustav, te su stekle puno novih ideja kojima bi mogle obogatiti vlastitu nastavu, a svojim kolegama u školi planiraju prenijeti svoja iskustva na jednom od budućih učiteljskih vijeća.