Pravilnikom je omogućeno samostalno prijavljivanje kandidata za napredovanje i promijenjena je procedura kako bi se povećala objektivnost postupka napredovanja, odnosno smanjio utjecaj samo jedne osobe, što je ujedno i antikorupcijska mjera s obzirom na to da o napredovanju odlučuje tročlano povjerenstvo.
Novi Pravilnik donosi tri razine napredovanja u zvanje: mentor, savjetnik, izvrstan savjetnik, koje se primjenjuju na odgojno-obrazovne radnike. Pravilnikom se definiraju i obveze praćenja rada, koje se ujedno koriste i u prikupljanju bodova za sljedeće napredovanje, a novost je i mogućnost napredovanja za ravnatelje.
„Ovo je još jedna u nizu aktivnosti usmjerena na poticanje izvrsnosti. Nakon Pravilnika o nagrađivanju koji je kao poseban dokument donesen u svibnju kako bismo na vrijeme prikupili prijedloge i nagradili najbolje učitelje donijeli smo već ove godine i ovaj pravilnik koji je ujedno i prvi od pet pravilnika koji su dio paketa administrativnog rasterećenja koji smo najavili prošli tjedan. Suvremeni kriteriji za napredovanje te mogućnost napredovanja za ravnatelje samo su neke od novosti ovog pravilnika“, istaknula je ministrica znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Blaženka Divjak.
Pravilnik uvodi mogućnost trajnog zadržavanja zvanja na temelju sljedećih kriterija: tri puta izabran u izvrsnog savjetnika, četiri puta izabran u savjetnika prema prošlom pravilniku te više od 35 godina rada u obrazovanju. Izbor u treće i najviše zvanje izvrsnog savjetnika bit će omogućeno kada se promijeni Uredba o nazivima radnih mjesta i koeficijentima složenosti poslova u javnim službama, pri čemu je zahtjev za promjenom već poslan u Ministarstvo uprave. Kao dio administrativnog rasterećenja uvodi se sustav za praćenje profesionalnog razvoja koji je računalni sustav koji omogućava bilježenje i praćenje profesionalnoga razvoja odgojno-obrazovnih radnika. Sustav uz automatsko evidentiranje stručnih usavršavanja koji se u njemu objavljuju omogućava i individualno evidentiranje e-portfolija profesionalnoga razvoja. Postupak pokretanja napredovanja više neće uključivati slanje velikih količina dokumenata u papirnatome obliku, neće biti potrebno ispisivati potvrde o stručnom usavršavanju niti ostale dokumente koji postoje u elektroničkome obliku, a stručno povjerenstvo pristupat će dokumentaciji raznim računalnim sustavima te eventualno neke dodatne prikupljati u digitalnome obliku putem online obrazaca. Dakle, naglasak je i ovdje na administrativnom rasterećenju.
Pravilnik je izrađen takozvanim bottom-up pristupom, što znači da je najprije prikupljeno više od 1300 prijedloga odgojno-obrazovnih radnika. U izradi Pravilnika sudjelovali su učitelji, nastavnici, stručni suradnici, ravnatelji, predstavnici sindikata i svih agencija iz sustava obrazovanja, a dodatno je poboljšan nakon javne rasprave u kojoj je pristiglo čak 1884 komentara.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Ministarstva znanosti i obrazovanja.