prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

O ravnopravnosti spolova daleko na sjeveru

Od 29. siječnja do 4. veljače 2017. godine, tim učenika i nastavnika Gimnazije dr. Ivana Kranjčeva iz Đurđevca gostovao je u švedskom gradu Bodenu u okviru provedbe Erasmus+ projekta IMAGINE.

Erasmus+ projekt IMAGINE projekt je koji promiče ljudska prava, toleranciju i jednakost, a u suradnji s đurđevačkom gimnazijom, koja je ujedno i koordinator projekta, provode ga i srednje škole iz Švedske, Italije, Španjolske, Francuske i Rumunjske.

U tjednu od 29. siječnja do 4. veljače 2017. godine, upravo je škola Björknäs Gymnasiet iz švedskog grada Bodena bila domaćin prve kratkoročne razmjene učenika u okviru ovog projekta. U razmjeni je sudjelovalo 22 učenika iz Hrvatske, Italije, Španjolske, Francuske i Rumunjske i 20 učenika iz domaćinske škole. Hrvatski su tim ovog puta predstavljali učenici Jan Fusić, Josipa Kadežabek, Leonarda Karlovčan, Miljna Banjac i David Islam i profesorice Dušanka Vergić i Ana Huzjak Kišivan, zajedno s pedagoginjom Jasnom Horvat Vlahović.

Tema je modula koji se provodio protekla tri mjeseca ravnopravnost spolova i tom su se temom učenici intenzivno bavili tijekom razmjene. U tri su mjeseca pripreme svi učenici čitali knjigu Roxane Gay „Bad Feminist“, pogledali film „Made in Dagenham“, pogledali i kritički se osvrnuli na pet govora na temu feminizma i jednakosti spolova, pripremili dvije pedagoške radionice za provedbu među vršnjacima, izradili digitalne postere o istaknutim ženama koje su doprinijele promicanju ženskih prava te pripremili prezentacije određenih nacionalnih zakona koji se bave ravnopravnošću spolova.

Tijekom tjedna provedenog u Švedskoj, učenici su sa svojim vršnjacima proveli ukupno šest pedagoških radionica vezanih uz ravnopravnost spolova, a koje su se konkretno bavile različitim aspektima i teme poput rodnih i spolnih uloga, stereotipovima, feminizmom i psihološkim nasiljem u adolescentskim vezama. U radionicama su korištene raznolike metode poput kritičke rasprave, kviza i igre uloga. Učenici su također svojim vršnjacima iz projekta prezentirali nacionalne zakone vezane uz ravnopravnost spolova, a u petak su u manjim skupinama te zakone predstavili i učenicima imigrantima iz Sirije, Afganistana, Pakistana, Somalije i drugih zemalja. Tu su učenici imali izvrsnu priliku saznati kako žive njihovi vršnjaci u drugim dijelovima svijeta i koja prava su im uskraćena.

S obzirom da su u projekt IMAGINE uključeni učenici glazbenog programa švedske škole, svi učenici i nastavnici sudionici su tijekom tjedna zajedno uvježbavali zborsku izvedbu himne projekta, „Imagine“ Johna Lennona i pjesmu „Pride“ skupine U2, koje su izveli na završnom koncertu.

Uz sve što su naučili o ravnopravnosti spolova, sudionici ovog događanja upoznali su se i s mnogim aspektima švedske kulture i švedskog sustava obrazovanja. Grad je Boden smješten na sjeveru Švedske, tako da su i učenici i nastavnici imali priliku posjetiti sajam u gradu Jokkmokku koji je smješten u arktičkom krugu i u kojem obitava domorodački narod Sami. Sudionici su imali i izuzetnu sreću vidjeti auroru borealis, okušati se u nordijskom skijanju, vidjeti sobove, isprobati različite švedske specijalitete, upoznati se s impresivnim švedskim obrazovnim sustavom i naravno, zabaviti se, družiti, sklopiti trajna prijateljstva i proširiti svoje vidike.