U radionici su sudjelovali polaznici izvannastavne aktivnosti Interkulturna škola, nastale u sklopu Erasmus+ projekta “Better Together”.
U prvom dijelu radionice učenici su istraživali kako različiti mediji – tiskani, elektronički i digitalni – utječu na naše shvaćanje kultura diljem svijeta. Poseban naglasak stavljen je na kritičko mišljenje i prepoznavanje stereotipa koji mogu oblikovati javno mnijenje.
Kako mediji oblikuju naše razumijevanje kultura?
Analizom popularnih filmova i serija za mlade, poput “Aladdina” i “Outer Banksa”, učenici su otkrili kako mediji često pojednostavljuju ili iskrivljuju prikaze određenih naroda. Zaključili su da, iako mediji koriste prepoznatljive vizuale i likove, oni ponekad mogu učvrstiti stereotipe umjesto da ih razbijaju. Stoga su učenici osvijestili važnost propitivanja informacija, provjere izvora i dijeljenja stečenih znanja kako bi se suprotstavili predrasudama i diskriminaciji.
Kako se Hrvatska prikazuje u medijima?
U drugom dijelu radionice učenici su analizirali kako je Hrvatska predstavljena u medijima. Prepoznali su kako su prekrasna obala, Dubrovnik, Plitvička jezera, tradicionalna hrana i sportski uspjesi, posebice u nogometu, najčešći motivi u stranim medijima. No, postavili su važno pitanje – odražavaju li ti prikazi uistinu svu raznolikost i bogatstvo hrvatske kulture?
Kako bi odgovorili na to pitanje, učenici su osmislili kreativne radove – plakate, prezentacije i slogane – koji Hrvatsku prikazuju iz drukčije perspektive, naglašavajući aspekte koji su manje zastupljeni u medijima.
Obilježavanjem Dana medijske pismenosti, Osnovna škola Župa dubrovačka još jednom je pokazala svoju predanost razvoju kritičkog mišljenja i medijske pismenosti među učenicima. Kroz ovu aktivnost učenici su ne samo promišljali o medijskim prikazima kultura, već su i aktivno sudjelovali u oblikovanju pozitivnih i realističnih medijskih prikaza.