Festival prava djece promiče dječje stvaralaštvo, filmsku umjetnost, dječja prava i inkluziju. Festival prikazuje filmove u sklopu tri stalne programske cjeline: Školski objektiv (dječje stvaralaštvo, matineje za osnovne škole), Mislim, dakle snimam (stvaralaštvo mladeži, matineje za srednje škole) i Dobre vibracije (matineje obiteljskih filmova). Festival je inkluzivan, programi su prilagođeni osobama s oštećenjima sluha i oštećenjima vida te su sve programske aktivnosti besplatne. Festival organizira Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator.
Međunarodni dan animacije obilježava se 28. listopada u čast prve projekcije animiranog filma u kinu u Parizu. Pokrenulo ga je 2002. godine Međunarodno udruženje animiranog filma – ASIFA. Taj dan obilježava se u pedesetak zemalja svijeta, a Hrvatska je jedna od njih.
Knjižničarka je u suradnji s učiteljicom 1. a razreda Jelenom Cvijović i učiteljicom 3.a razreda Mirjanom Franić Mehičić organizirala Festival prava djece u sklopu nastave hrvatskog jezika u korelaciji s likovnom kulturom u Osnovnoj školi “Antun i Stjepan Radić“ Gunja.
Učenici su pogledali film „Različitost spašava“ čiji je cilj prepoznati naše različitosti kao posebnosti koje možemo podijeliti s drugima i međusobno učiti jedni od drugih; prihvatiti neka obilježja ili karakteristike koje imamo, a zbog kojih se trenutno možda ne osjećamo dobro, te razmisliti kako ih upotrijebiti kao našu snagu.
Nakon gledanja filma razgovarali smo s učenicima kako im se svidio film. U ovom filmu prikazan je jež koji jede bebe gliste na putu do škole. Gledajući u kontekstu životinjskog svijeta, ne događa se ništa neuobičajeno – jež se hrani glistama. Učenicima se animirani crtani film jako svidio a najzanimljivije je to što je glistina različitost na kraju postala njegova prednost.
Zatim, učenici su dobili zadatak napraviti svoj vlastiti Glistograd. Pripremili su plakat s natpisom GLISTOGRAD i ukrasili ga jesenskim lišćem. Učenici su dobili listić s motivom gliste. Svaki učenik je lijepio boju kolaža po želji jer glista predstavlja njih i nešto po čemu misle da su oni drugačiji, posebni i čine svoj razred još posebnijim mjestom.
Osim što su napravili mali Glistograd, učenici su drugu stranu listića iskoristili za izradu straničnika kojeg su ponijeli kući a jednu glisticu su ostavili u knjižnici za plakat GLISTOGRAD.
Ideja za sat prilagođena je i preuzeta iz nastavne pripreme (radionice za osnovne i srednje škole) koje su pripremljene od organizatora za ovogodišnji 14. Festival prava djece 2022.