prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Obilježavanje Festivala prava djece u gunjanskoj školskoj knjižnici

Učenici 6. a i 8. a razreda OŠ „Antun i Stjepan Radić“ Gunja kroz gledanje igranog filma „Prekid“ sudjelovali su u knjižnici na radionici povodom obilježavanja Festivala prava djece. Radionicu je održala školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić u suradnji s nastavnicom hrvatskog jezika Tamarom Gutić Filipović.

Festival prava djece promiče dječje stvaralaštvo, filmsku umjetnost, dječja prava i inkluziju. Festival prikazuje filmove u sklopu tri stalne programske cjeline: Dječje stvaralaštvo (matineje za osnovne škole), Stvaralaštvo mladih (matineje za srednje škole) i Dobre vibracije (matineje obiteljskih filmova). Festival je inkluzivan, programi su prilagođeni osobama s oštećenjima sluha i oštećenjima vida te su sve programske aktivnosti besplatne. Festival organizira Udruga za promicanje stvaralaštva i jednakih mogućnosti Alternator.

Knjižničarka je u suradnji s nastavnicom hrvatskog jezika Tamarom Gutić Filipović provela radionicu pod nazivom „S mobitelom ili bez mobitela? Pitanje je sad!“ u sklopu nastave  hrvatskog jezika. Učenici su pogledali igrani film „Prekid“, čija je tema prikazana na jedan zanimljiv način. O kojoj vrsti prekida je riječ i s kim saznali su na samom kraju filma. “…Na školskim hodnicima, ispred učeničkih ormarića odvijaju se ponekad i dramatične scene… Ni Petrina ni Leonova priča nisu iznimke. Napetost raste dok se pojavljuju ispred svojih ormarića. U zraku visi pitanje: sprema li se prekid?…“. Prije same aktivnosti gledanja filma učenike se pitalo što za njih znači riječ prekid uz potpitanja S kime možemo prekinuti? Što možemo prekinuti? Koliko dugo prekid može trajati?. Nakon gledanja filma razgovaralo se s učenicima  kako im se svidio film.  Film je imao neočekivan kraj i definitivno iznenadio sve učenike, a pogotovo kad su saznali s kim su na kraju  dječak i djevojčica prekinuli.

Uslijedila je igra samoprocjene „Vrijedi za mene./Ne vrijedi.“,  gdje je knjižničarka učenicima čitala sljedeće tvrdnje:

  • Imam mobitel.
  • Koristim se mobitelom samo kada trebam nazvati roditelje.
  • Najviše volim igrati igrice na mobitelu.
  • Dnevno provodim vrijeme na mobitelu 1 do 2 sata.
  • Dnevno provodim vrijeme na mobitelu više od 5 sati.
  • Ujutro kad se probudim prvo uzmem mobitel.
  • Kada učim, često provjeravam mobitel.
  • Više se volim družiti s prijateljima online, nego offline.
  • Ne mogu zamisliti život bez mobitela.
  • Mobitel je važan, ali mogu bez njega.

Nakon što su čuli tvrdnju, ako je odgovor na tvrdnju „da“ učenici su trebali ustati, a ako je odgovor bio „ne“, učenici su ostali sjediti. Nakon igre, provedena je glavna aktivnost, učenici su bili podijeljeni u dvije grupe, jedna grupa imala je zadatak napisati  10 razloga zašto „prekinuti“ s mobitelom, a druga grupa 10 razloga zašto „ne prekinuti“ s mobitelom. Na završnoj aktivnosti učenici su osmislili kratki govor u kojem raskidaju sa svojim mobitelom i navode što će raditi bez njega.

Učenici su kao razloge prekida s mobitelom naveli:“… mobitel šteti vidu, trebamo bit aktivniji offline, imati ćemo više slobodnog vremena, provoditi ćemo slobodno vrijeme na drugačiji način (čitanje knjiga, igrati društvene igre), više se kretati i baviti sportom, imati više vremena za učenje, ugodnije san, bolja koncentracija…“. Razlozi zašto ne prekinuti s mobitelom: „…lakša komunikacija, školski projekti, opuštanje, hitni slučaji, lakše buđenje alarmom, lakše pronalaženje informacija, pronalasci recepata, jednostavnije fotografiranje, čuvanje uspomena, online kupovina, zabava…“.

Ideja za sat prilagođena je i preuzeta iz nastavne pripreme (radionice za osnovne i srednje škole) koje su pripremljene od organizatora za ovogodišnji 16. Festival prava djece 2024.godine. Film se može pogledati na poveznici.