Osim navedenih ovisnosti javljaju se i tzv. “nove ovisnosti” a to su: ovisnost o kupovanju, klađenju, hrani (uglavnom visokokaloričnoj), lijekovima, društvenim mrežama, a u posljednje se vrijeme sve više govori o ovisnosti o vježbanju, zdravom stilu života itd.
Počeci ovisnosti se javljaju obično u adolescenciji, no nažalost, dobna se granica pomiče i na osnovnu školu, pogotovo ovisnost o videoigrama ili internetu i društvenim mrežama. Nažalost online nastava i vrijeme potrebe poštivanja različitih zdravstvenih smjernica s ciljem zaustavljanja širenja bolesti COVID-19, zasigurno dovodi i do određenih promjena u mogućnostima komunikacije. Sve navedeno dodatno narušava mentalno zdravlje nekih učenika koji se u trenutku naglašavanja važnosti ostajanja kod kuće i socijalnog distanciranja susreću s dodatnim izazovima u ionako zahtjevnom odrastanju. Mjesec borbe protiv ovisnosti provodi se s ciljem osvještavanja javnosti o problemu ovisnosti na osobnoj, obiteljskoj i društvenoj razini i poticanja aktivnosti koje bi pomogle u rješavanju tog problema.
U Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji Ruđera Boškovića intenzivirane su aktivnosti s ciljem prevencije različitih oblika ovisnosti, informiranje o alternativnim načinima zabave i ispunjavanju slobodnog vremena te uključivanje u društveno korisne aktivnosti kroz različite projekte. Zbog toga je pedagoginja škole ponudila učenicima savjete za mentalno zdravlje u dokumentu “Očuvajmo mentalno zdravlje” koje je objavila u svakom razrednom odjelu na TEAMS-u. Učenici su imali mogućnost u online okruženju komentirati i objavljivati svoje dojmove i dijeliti svoja iskustva a time je i svrha osnaživanja stavova srednjoškolaca o važnosti donošenja društveno prihvatljivih odluka za vlastitu dobrobit i ostvarena.