Mentalno zdravlje je neizostavan i neizmjerno važan dio sveukupnog zdravlja, što potvrđuje i definicija zdravlja Svjetske zdravstvene organizacije. Ono je stanje blagostanja u kojemu pojedinac ostvaruje vlastite potencijale, nosi se s normalnim životnim stresovima, produktivno radi i u mogućnosti je doprinijeti svojoj zajednici (u obitelji, u školi, na radnome mjestu, u zajednici gdje živi i dr.).
Pod mentalnim zdravljem podrazumijeva se skladno funkcioniranje u krugu obitelji, škole, vršnjaka i zajednice te mogućnost dostizanja svog punog potencijala i dobrobiti. Mladi u svom odrastanju i sazrijevanju još uvijek uče kako koristiti svoje sposobnosti da bi uspješno rješavali životne izazove. Smetnje i problemi mentalnoga zdravlja remete to učenje, posljedično narušavajući odnose s vršnjacima, roditeljima i nastavnicima, te otežavajući uspješno obavljanje akademskih obveza.
Imajući u vidu sve to, u suradnji s Dječjim kreativnim centrom DOKKICA, a povodom obilježavanja Svjetskog dana mentalnog zdravlja sudjelovali suu događaju pod nazivom “Otvorimo kulise mentalnog zdravlja” u ponedjeljak, 10. listopada 2022. godine, u Kinu Urania s početkom u 11 sati, koji je prvenstveno namijenjen srednjoškolskoj populaciji. Budući da su uključeni u projekt, 4. n razred i razrednica Dragana Viljanac, dipl. inž, psihologinja Ivana Borić Letica, mag. pscyh, i pedagoginja Gordana Popović, porf. ped., bile su na predstavi i panel – raspravi “Umjetnost kao medij u zaštiti mentalnog zdravlja”. Učinak događaja na sve u publici bio je iznimno pozitivan kao i sama umjetnička intervencija koja je nastala iz istraživanja koja pokazuju kako srednjoškolci preventivne radionice i kazališnu predstavu o mentalnom zdravlju smatraju najkorisnijim intervencijama za svoju populaciju.
Događaj se organizirao kao inicijativa zaštite mentalnog zdravlja kroz umjetničku praksu i kreativno izražavanje u okviru programa podrške KRIK – kriza i kreativa Zaklade SOLIDARNA, Fonda za druge i Udruge Domino. U školi su i pripremili pano zahvaljujući pedagoginji i učenicama Paoli Rihter i Mariji Verhas iz 4. n. Također je pedagoginja s 1. g razredom održala pedagošku radionicu na temu mentalnog zdravlja. Učenici su na radionici mogli saznati nešto više o svojim emocijama i osobinama te drugih kolega iz razreda.
Sve ove aktivnosti bile su prilika zajedničkog otvaranja prostora i vremena za podršku učenicima koji se nalaze pred brojnim izazovima s ciljem očuvanja i unaprjeđivanja mentalnoga zdravlja i dobrobiti pojedinaca i zajednice.