Aktualna novonastala situacija s pandemijom bolesti COVID-19 virusa, učenike je dodatno potaknula, motivirala i inspirirala na odgovoran odnos prema prirodi i okolišu i promišljanja o društveno odgovornom ponašanju. Slavimo biološku raznolikost je tema ovogodišnjeg Svjetskog dana zaštite okoliša, a cilj obilježavanja događanja je da se ukaže na zajedničku borbu svih sudionika u rješavanju gorućih problema zaštite okoliša i usmjeravanje ka globalnom održivom razvoju. Učenici na ovaj način razvijaju i zelenu pismenost.
Primjerom dobre prakse pod nazivom „Čuvajmo i volimo prirodu“, učenici su kao i do sada inspirativnim interaktivnim djelima u virtualnoj učionici na jedan poseban način, prezentirali svoju brigu i odgovornost prrema čistom okolišu i održivom razvoju. Interaktivna djela, digitalni plakati, posteri, kolaži, PowerPoint prezentacije izrađeni su u digitalnim alatima: MS Publisher, MS PowerPoint,Canva, Popplet, Glogster i Piktochart. Digitalnim djelima i crtežima, učenici su oblikovali slike i riječi na kreativan i inovativan način. Djelima su i izrazili svoja mišljenje naglašavajuči važnost zaštite okoliša i biološke raznolikost. Učenici na ovaj način razvijaju sliku o sebi i svoje potencijale, suradnički uče i rade u timu, preuzimaju odgovornost za svoje ponašanje i ponašaju se društveno odgovorno. Kod učenika se potiču kreativnost, komunikacija i samostalnost. Isto tako, učenici kritički promišljaju o povezanosti vlastitog načina života s utjecajem na okoliš, ljude i utjecaju našeg djelovanja na Zemlju i čovječanstvo.
Učenici poručuju da je danas potrebno više nego ikada, fokusirati se na biološku raznolikost. Zaštita prirode i okoliša je zaštita svih živih bića na Zemlji. Čovjek koji se brine o sebi mora se brinuti i o prirodi. Treba raditi na zaustavljanju izumiranja i gubitka milijuna vrsta, degradaciju prirodnih staništa i degradaciju šumskih ekosustava. Učenički stav je da svaki novi dan treba započeti sa promišljajanjima o prirodi, budući da su s prirodom povezani: voda koju pijemo, hrana koju jedemo i zrak koji udišemo.
Metodom obrnute učionice, učenici osmišljavaju aktivnosti, koriste se inovativnim i kreativnim oblicima djelovanja s ciljem održivosti. Uspješno surađuju s drugim učenicima u različitim situacijama, ostvaruju dobru komunikaciju, spremni su zatražiti i ponuditi pomoć. U svom radu koriste informacijsko-komunikacijsku tehnologiju, samostalno provode složeno pretraživanje informacija u digitalnom okruženju i odgovorno upravljaju prikupljenim informacijama. Nastavnik u svom radu analizira kurikulume međupredmetnih tema i povezuje odgojno-obrazovna očekivanja međupredmetnih tema s odgojno-obrazovnim ishodima predmetnih kurikuluma. Provođenjem inovativnih pedagoških metoda koje su usmjerene na učenika kroz primjere dobre prakse uspjeva se pratiti i provjeriti ostvarivanje zadanih ishoda u online okruženju i provodi se vrednovanja ishoda strukovnih nastavnih predmeta.
Kako je 2020. godina Klimatskih promjena i zaštite okoliše, učenici koreliraju aktivnosti projekta „Zelenije sutra“ s obilježavanjem Dana medijske pismenosti 2020. godine – Zelena pismenost, kako bi na lokalnoj razini podigli svijest o važnosti medijske pismenosti, klimatskih promjena i zaštite okoliša svjesni važnosti zelene pismenosti.
Učenici Srednje strukovne škole ban Josip Jelačić Sinj su društveno odgovorni u zaštiti okoliša, borbi protiv klimatskih promjena i aktivno sudjeluju u akcijama škole i lokalne zajednice u rješavanju gorućih problema zaštite okoliša. Svjesni globalnog cilja za održivi razvoj, učenici primjerima dobre prakse žele ukazati na važnost sprječavanja uništavanja biološke raznolikosti.
Primjere ostalih učeničkih radova možete pogledati ovdje.