Rješavanje logičkih zagonetki je zabavna i opuštajuća aktivnost. Njihovo aktivno rješavanje utječe se razvoj kognitivnih sposobnosti poput logičkog i analitičkog razmišljanja, na koncentraciju, brzinu razmišljanja te kreativnost pojedinca.
Stoga sam povodom Tjedna mozga osmislila radionicu na kojoj su se zainteresirani učenici upoznali s jednom vrstom logičkih zagonetki koje se zovu integrami te su ih naučili rješavati.
Integram je zagonetka koja je postavljena u obliku jednostavne priče uz koje su navedene tvrdnje, poznate kao tragovi. Svaki trag vodi do jednog ili više zaključaka, koji se zapisuju u tablicu.
Tablica je zadana tako da prikazuje određeni broj međusobno povezanih kategorija i unutar svake kategorije određeni broj stavki. Svaka stavka u kategoriji ima jedinstveno podudaranje s nekom od stavki iz ostalih kategorija. Dvije stavke iz jedne kategorije nikada neće biti podudarne s jednom te istom stavkom u drugoj kategoriji. Ako se potvrdi podudarnost među stavkama to se u tablici označi kružićem, a ako se ne potvrdi podudarnost to se označi križićem. Ispravno popunjena tablica vodi do rješenja zagonetke. Tijekom rješavanja može se koristiti i dodatna tablica u kojoj su pišu potvrđene podudarnosti među kategorijama. Riješiti integram znači otkriti podudaranja između stavki iz svih zadanih kategorija, koristeći zadane tragove. Tragove ne trebamo koristiti po redu i možemo se više puta vraćati na isti. Integrami mogu varirati po stupnju zahtjevnosti i biti prilagođeni različitim dobnim skupinama ili razinama vještina.
Kako se većina učenika prije nije imala prilike upoznati s logičkim zagonetkama ovog tipa, zajedno smo riješili jedan primjer. Nakon toga su učenici u grupama i parovima s uspjehom rješavali integrame na svojim mobitelima. Aktivnost je učenicima bila interesantna i zabavna. Nadam se da će i nakon ove radionice nastaviti s rješavanjem logičkih zagonetki jer redovito rješavanje istih može imati dugoročne koristi za mozak.