Događaj je započeo projekcijom filma Crno-bijeli svijet, koji je učenicima na inspirativan način predstavio važne teme o pravima, jednakosti i razumijevanju drugih. Film je otvorio prostor za razgovor, u kojem su učenici, vođeni pitanjima učiteljice, dijelili svoje misli i doživljaje te na pristupačan način promišljali o svojim pravima, odgovornostima i potrebi za poštovanjem prava drugih. Film možete pogledati na poveznici.
Nakon filmske rasprave, učenici su kroz interaktivnu igru „U krug neka uđu svi“ međusobno otkrivali male zanimljivosti jedni o drugima. Igre poput ove potiču osjećaj zajedništva i pokazuju da, iako smo svi jedinstveni, uvijek možemo pronaći sličnosti s drugima. Učenici su radosno ulazili u krug na temelju različitih kriterija – poput onih koji vole matematiku, boje se pauka, treniraju sport, ili čuvaju neku tajnu – čime su uvidjeli koliko različitosti, ali i sličnosti dijele.
Nakon igre, knjižničarka im je pročitala priču Smrveni i Smlavni autorice Julie Donaldson, s ilustracijama Axela Schefflera. Priča ih je povela na pustolovno putovanje na drugi planet, gdje su kroz likove i događaje u priči doživjeli pouke o prijateljstvu, hrabrosti i prihvaćanju različitosti. Učenici su aktivno sudjelovali u razgovoru o važnosti međusobnog uvažavanja i pomaganja, shvaćajući kako se kroz različitosti svi možemo obogatiti.
U završnom dijelu sata razrednika, učenici su dobili zadatak da nacrtaju okvir svog zamišljenog zrcala. U okvirima su potom ispisivali pozitivne poruke o sebi i drugima, izražavajući misli o vlastitim vrijednostima, osobinama prijatelja i važnim zajedničkim vrijednostima poput poštovanja, ljubaznosti i međusobne podrške. Svaki je rad ponosno izložen na zidovima knjižnice, unoseći toplinu i ohrabrujuće poruke koje dodatno pridonose ozračju prijateljstva i zajedništva.
Ova aktivnost bila je odlična prilika da učenici nauče više o pravima djece. U razgovoru su se dotakli ključnih prava iz Konvencije o pravima djeteta – prava na ljubav, sigurnost, obrazovanje, slobodu izražavanja i pravo na zaštitu od diskriminacije. Učenici su na pristupačan način shvatili koliko je važno poštovati prava drugih, ali i prepoznati vlastitu vrijednost i prava koja im pripadaju. Ovakve aktivnosti omogućuju im da se razvijaju kao tolerantne, brižne i odgovorne osobe, svjesne vlastitih prava i uloge u društvu.