U prijašnjem Erasmus+ projekt “S.T.E.P.S.” podigli su zastavu Zelene škole, a u dobivenoj Erasmus akreditaciju nastavljaju s provedbom aktivnosti s naglaskom na postizanje ciljeva održivog razvoja.
Svjetski dan energetske učinkovitosti koji se obilježava svake godine 5. ožujka bio je prilika da se i u školi potakne rasprava o tome kako malim promjenama u svakodnevnoj rutini možemo usvojiti zdrave i održive životne navike.
Jedna od takvih aktivnosti realizirana je 5. ožujka kada obilježavamo Svjetski dan energetske učinkovitosti. Učenici petih i šestih razreda u sklopu kurikuluma Prirode višestruko se dotiču pojma energije – u petom razredu fokus je na obnovljivim izvorima energije dok je u šestom razredu okosnica kurikuluma održivi razvoj i energetska učinkovitost. Upravo su iz tog razloga odabrali petnaestoro učenika petih i šestih razreda koji će u svibnju posjetiti partnersku školu u Sloveniji te će sa svojim vršnjacima učiti o tom važnom segmentu okolišne održivosti. S učenicima okupljenima unutar izvannastavne aktivnosti Mali prirodnjaci raspravljali su o usvajanju održivog načina življenja, što može svatko od nas učiniti kako bismo smanjili emisiju stakleničkih plinova, što čine europske zemlje, pa i Hrvatska, kako bi se povećao udio dobivanja energije iz obnovljivih izvora i sl.
Velika podrška u vidu dostupnih informacija u ostvarivanju kurikuluma zadane teme dostupna je na stranicama Fonda za zaštitu okoliša i energetske učinkovitosti Republike Hrvatske koju redovito posjećuju kako bi učenike informirali o novostima vezanima uz ekološke teme. Prije godinu dana prijavili su se na Natječaj Fonda gdje su učenici osmislili video spot na temu kako svojim djelovanjem spasiti okoliš koji je nagrađen prvom nagradom od strane stručnog žirija. Ove su godine na stranicama Fonda pronašli korisne materijale o energetskoj učinkovitosti te su na satu Prirode s učenicima organizirali zajedničko gledanje video materijala pod nazivom “Kreni od sebe” – kampanja za štednju energije te potom razvili raspravu što sve mi, naši ukućani i prijatelji možemo učiniti s ciljem postizanja bolje energetske učinkovitosti u svojoj okolini koja je jedan od najdjelotvornijeg načina postizanja ciljeva održivog razvoja.
Učenici su nakon gledanja promotivnih videa u grupama pročitali dostupne informacije vezane uz nekoliko područja u kojima je moguće postići uštedu energije (grijanje i hlađenje, promet, rasvjeta i električni uređaji), a potom su svoje ideje napisali na Padlet. S ovako objedinjenim uputama o tome kako povećati energetsku učinkovitost u svakodnevnom životu, Padlet predstavlja neformalni vodič i podsjetnik na sve ono što možemo činiti s ciljem smanjenja potrošnje energije te kako potaknuti svoje bližnje na racionalno korištenje resursa.
Kako bi postigli novi cilj smanjenja potrošnje energije do 2030. godine za 30 %, što je jedan od ciljeva EU, doista je nužno promijeniti svoje životne navike, a to se najbolje može postići edukacijom učenika od malih nogu.
Ne može se ne spomenuti kako ih jako veseli činjenica kako će Zelena škola uskoro dobiti solarnu elektranu čime se Grad Rovinj uključuje u strategiju korištenja alternativnih izvora energije s konačnim ciljem da ubuduće svi javni objekti postanu neovisni po pitanju potrošnje energije za njihovo funkcioniranje i korištenje. I škola se pridružuje tom cilju osmišljavanjem i provedbom projekata i aktivnosti koje doprinose usvajanju zdravih i održivih životnih navika. Upravo je Erasmus+ projekt kojeg provode pod nazivom “Sustainable living skills” tome dokaz.