Od samog rođenja svi ljudi dio su statistike i povezani su podacima. Međutim, sam broj po sebi ne znači ništa. Statistika je ta koja broju daje smisao, odnosno pretvara ga u kratku, objektivnu i korisniku razumljivu informaciju. Prvi Svjetski i Europski dan statistike obilježen je 2010. godine, a nakon pet godina, Ujedinjeni Narodi usvojili su rezoluciju kojom je odlučeno da se svakih pet godina, 20. listopada, obilježava Svjetski dan statistike. Ove godine se obilježava pod sloganom “Connecting the world with data we can trust”, u prijevodu što znači “Povezivanje svijeta podacima kojima možemo vjerovati”. Podaci o stanovništvu, ekonomskim i sociokulturnim pokazateljima se prikupljaju, međusobno razmjenjuju i uspoređuju u svim zemljama svijeta, a na svjetskoj razini objedinjuju ih Ujedinjeni narodi – Statistička komisija UN-a. Globalna zdravstvena kriza uzrokovana Covid-19 donijela je u svijetu niz izazova i jasno je ukazala na važnost praćenja statistike kao nikada do sada.
Učenici 3. razreda, zanimanja ekonomist su na nastavnom satu Statistike s nastavnicom Nadom Ratković, prof. mentor priključili se globalnoj inicijativi obilježavanja Svjetskog i Europskog dana statistike 2020. Za učenike je nastavnica pripremila nastavne materijale s primerima dobre prakse i uvodnu statističku priču pomoću koje su učenici ponovili već usvojena znanja o osnovnim statističkim pojmovima, statističkim podacima i statističkim uredima u svijetu, Europi i Hrvatskoj.
Eurostat zajedno sa statističkim uredima zemalja članica Europske Unije čini Europski statistički sustav koji već desetljećima radi na stvaranju pouzdanih i usporedivih statističkih podataka. Državni zavod za statistiku (DZS) je nacionalni statistički sustav koji punih 145 godina prati, prikuplja i obrađuje službenu statistiku u Hrvatskoj, a službene statistike dostavlja Eurostatu i UN-u. DZS službene podatke objavljuje na svojoj internetskoj stranici i putem društvenih mreža u virtualnoj zajednici, svakodnevnim objavljivanjem zanimljivih infografika i videomaterijala na hrvatskom i engleskom jeziku.
Nakon ponavljanja, učenici su posjetili mrežne stranice DZS i Eurostata koje su trebali dobro istražiti i usporediti. Novi nastavni sat Statistike je započeo motivacijskim dijelom, gdje su učenici dobili individualni zadatak da na humorističan i duhovit način demonstriraju utjecaj statistike na svakodnevni život.
U drugom dijelu sata nastavnica je učenicima održala predavanje na temu “Povezivanje svijeta podacima kojima možemo vjerovati”. Nakon predavanja uslijedila je radionica gdje su učenici bez i s upotrebom informacijsko-komunikacijske tehnologije, kreativnim i inovativnim uradcima prikazali svoje viđenje statistike, u cilju ostvarenja zadanih odgojno-obrazovnih ishoda i očekivanja međupredmetnih tema. Nakon što su napravili uradke snimili su prigodni kratki videozapis.
Pred kraj sata nastavnica je motivirala učenike da sudjeluju u nagradnom natječaju Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo u izradi infografike na temu “Koronavirus – zaštiti sebe i druge”, u cilju poticanja učenika da steknu znanja i razviju svijest o zaštiti zdravlja tijekom epidemije bolesti COVID-19. Nagrade su učenicima uvijek dodatna motivacija, tako da su učenici prihvatili izazov izrade infografike. Učenici trebaju na originalan i kreativan način prikazati i izraziti svoje mišljenje i stav o temi. Na ovaj način će učenici također ukazati na važnost službene statistike.
Nakon radionice, slijedila je priprema statističkih podataka za radionicu “Kodiranje podataka i kodovi” koja je službeno prijavljena za EU Code Week 2020.
Zaista je vidljivo da interes za nastavni predmet Statistika među srednjoškolcima postoji i da statističko znanje, razumijevanje i pravilna interpretacija statističkih podataka ima budućnost što će zasigurno potaknuti učenike na prijeve na Statističko natjecanje u školskoj godini 2020./2021. Riječ je o nacionalnoj fazi Europskoga statističkog natjecanja koje organizira Državni zavod za Statistiku i čije su pripreme u tijeku.