Citati s istraživanja:
- Čujemo od jedne nastavnice: informatika nije predmet za djevojčice. Dečki imaju više glavu za to; ili
- Profesori definitivno misle da cure ne mogu obaviti isti posao kao dječaci pa im više pomažu; ili
- Dječacima ne pomažu jer misle da sve mogu.
Mnogobrojne su rasprave o uzrocima rodne neravnopravnosti: spominju se priroda, odgoj, društvena očekivanja te rodni stereotipi koji proizlaze iz njih. Preporuke Vijeća Europe, između ostalog, navode da djeca i mladi usvajaju rodne stereotipe u školi kroz kurikulum, nastavne materijale, ponašanje i jezik te stoga škole trebaju biti ključni subjekti u mijenjanju stavova i ublažavanju razlika.
Kako bi podržali učitelje, ravnatelje i stručne suradnike u školama u promišljanju ove problematike, udruga je razvila Smjernice za ostvarenje rodne ravnopravnosti u školama. Smjernice imaju za cilj pružiti podršku i resurse kako bi se unaprijedila i izgradila rodna ravnopravnost u školskim zajednicama u pet područja: kurikulum, školska kultura, upravljanje školom, izgled škole te lokalna zajednica i suradnja s obiteljima.
Ovakav cjelovit pristup gdje se različite dimenzije onog što čini školu promatraju iz perspektive rodne ravnopravnosti, omogućava pristupanje ovoj temi na sveobuhvatan način koji uvažava različite elemente i dionike pojedinih škola. Preporuke za unapređenje rodne ravnopravnosti u svih pet područja, dostupne u ovoj publikaciji, omogućavaju školama da prepoznaju u kojim područjima već imaju dobru praksu, u kojim područjima žele ostvariti promjenu te – zahvaljujući raznovrsnim resursima – i kako to mogu napraviti.
Smjernice su interaktivne jer mrežne poveznice vode do željenih nastavnih priprema ili primjera dobre prakse vezanih uz pojedino područje koje se nalazi u ovoj publikaciji i/ili povezuju s drugim platformama gdje su resursi objavljeni. Na kraju publikacije se nalazi i rječnik koji može pomoći u boljem razumijevanju teme.
Publikacija je razvijena u sklopu međunarodnog projekta Gender Equality Charter Mark u suradnji s devet partnerskih organizacija iz Ujedinjenog Kraljevstva, Italije, Mađarske, Finske, Grčke, Slovačke, Poljske i Austrije. Autori nastavnih priprema i primjera dobre prakse većim su dijelom predstavnici devet partnerskih organizacija. Hrvatsku verziju Smjernica su uredile Vanja Kožić Komar, Sanja Cesar i Višnja Pavlović.
Više o samom projektu i materijalima na engleskom jeziku može se pronaći na mrežnoj stranici projekta.
Vijest je prenesena s mrežnih stranica Foruma za slobodu odgoja.