Poučavanje i učenje pomoću tehnologije moguće je kroz različite oblike s obzirom na učestalost korištenja tehnologije i njenu svrhu, počevši od klasične nastave u učionici do u potpunosti učenja na daljinu.
Tony Bates i Gary Pool osmislili su i u svojoj knjizi Effective teaching with technology in higher education (2003.) prikazali kontinuum učenja potpomognut informacijsko komunikacijskom tehnologijom.
Slika 1. Kontinuum e-učenja (prema Bates i Pool, 2003.)
Nastava potpomognuta tehnologijom poput korištenja interneta, prezentacijske opreme i softvera kao nadopune uobičajenom načinu poučavanja jedan je od najraširenijih oblika e-učenja. (Bates i Pool, 2003.) Takav oblik poučavanja zahtjeva prisutnost na točno određenom mjestu u točno određeno vrijeme te učionica mora imati uređaje koji omogućuju nesmetano odvijanje nastave.
Mješovita ili kombinirana nastava (eng. Blended learning, Mixed learning, Hybrid learningI) je kombinacija udaljenog učenja i nastave uživo, a jedan od primjera takve nastave je obrnuta učionica. U kojoj mjeri će se kombinirati udaljeno učenje i nastava uživo ovisit će o mnogo faktora kao što su potrebe učenika, ishodi učenja, dostupni resursi, sadržaj poučavanja, organizacijska pitanja i drugo.
Online nastava ili učenje na daljinu (eng. Distance learning) isključuje nastavu u učionici te se u potpunosti odvija putem interneta. Provodi se kroz različite sustave upravljanja učenjem poput primjerice Moodle-a, u obliku online tečajeva. Nastavne aktivnosti koje su asinkrone omogućavaju vremensku fleksibilnost, budući da ih polaznici mogu izvršavati u vrijeme kada im odgovara. Međutim, u većini online tečajeva koji nisu za samoučenje postoje određeni vremenski okviri u kojima nastavne aktivnosti trebaju biti izvršene.
Izvori
- Bates A. W. (2008). What is e-learning?. Preuzeto 24.7.2018. s https://www.tonybates.ca/2008/07/07/what-is-e-learning/
- Jandrić P., Tomić V., Kralj L. (2016.). E-učitelj – suvremena nastava uz pomoć tehnologije. Zagreb: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET. Preuzeto 25.7.2018. s https://www.e-skole.hr/wp-content/uploads/2016/12/Prirucnik_e-Ucitelj-1.pdf
- Bates A. W, Poole G. (2003). Effective Teaching in Higher Education. (str. 109-127). San Francisco: Jossey-Bass.