prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Obrazovno istraživanje: Živi zdravo

Osnovna škola Izidora Poljaka Višnjica je u sklopu projekta “Vrtim zdravi film” s učenicima 7.razreda i njihovim roditeljima provela obrazovno istraživanje. Istraživanje je provedeno kroz dva upitnika za roditelje i učenike kako bi se utvrdilo jesu li edukacije o tjelesnoj aktivnosti i prehrani provedene nakon prvog upitnika bile korisne za učenike i roditelje.

Uvidom u rezultate primijećeno je da su edukacije o tjelesnoj aktivnosti i prehrani bile korisne kako za učenike tako i za roditelje.

Škola treću školsku godinu sudjeluje u projektu „Vrtim zdravi film“ čiji su osnovni ciljevi edukacija učenika o pravilnim prehrambenim navikama i poticanje učenika na pojačanu tjelesnu aktivnost. Projekt je usmjeren na učenike 7. razreda. Kako bi učenici imali dobre prehrambene i tjelesne navike učiteljica koja u školi provodi projekt smatra da je uz edukaciju učenika važna i edukacija roditelja tih učenika. Svjedoci smo toga da djeca najviše uče od svojih roditelja, a nakon toga od odgojitelja u vrtiću i učitelja u školi. Ako djeci kao roditelji, odgojitelji, učitelji govorimo kako je za zdravlje našeg tijela dobro da se svakodnevno bavimo tjelesnom aktivnošću, a mi dane provodimo sjedeći pred računalom, televizijom, pametnim telefonima teško da će djeca slušati naš savjet.

Ako djeci kao roditelji, odgojitelji, učitelji govorimo kako trebaju jesti voće, povrće i variva, a mi to ne jedemo djeca nas neće slušati. Odrasli trebaju shvatiti da djeca neće raditi ono što im mi kažemo, nego će raditi ono što mi radimo. Odrasli trebaju svojim djelima biti primjer djeci. Stoga smo odlučili ne samo s učenicima nego i s njihovim roditeljima provesti obrazovno istraživanje o prehrambenim navikama, tjelesnoj aktivnosti i poznavanju osnovne teorije o hrani.

1. Ciljevi:

  • utvrditi prehrambene navike učenika i njihovih roditelja
  • utvrditi koliko su učenici i roditelji upoznati s važnošću pravilne i raznovrsne prehrane
  • utvrditi koliko su učenici i roditelji upoznati s važnošću tjelesne aktivnosti za zdravlje organizma
  • utvrditi prate li učenici i roditelji količinu unosa pojedinih hranjivih tvari
  • utvrditi prate li učenici i roditelji unos i potrošnju kalorija
  • utvrditi koliko su učenici i roditelji upoznati s osnovnim informacijama o hrani, hranjivim tvarima i kalorijskim vrijednostima
  • utvrditi jesu li edukacije i radionice kod učenika i roditelja osvijestile važnost pravilne i raznovrsne prehrane
  • utvrditi jesu li edukacije i radionice kod učenika i roditelja osvijestile važnost tjelesne aktivnosti za zdravlje organizma
  • utvrditi jesu li edukacije i radionice kod učenika i roditelja osvijestile važnost praćenja količine unosa pojedinih hranjivih tvari te unos i potrošnju kalorija
  • utvrditi jesu li edukacije i radionice kod učenika i roditelja osvijestile važnost sna
  • utvrditi jesu li edukacije i radionice kod učenika i roditelja osvijestile važnost poznavanja osnovnih informacija o hrani, hranjivim tvarima i kalorijskim vrijednostima

U svrhu istraživanja su u digitalnom alatu Forms sastavljena četiri upitnika, dva za učenike i dva za roditelje. Upitnicima su učenici i roditelji mogli pristupiti putem poveznice ili qr koda. Upitnik I su učenici i roditelji ispunjavali prije edukacija, u mjesecu prosincu. Učenici su upitnik I ispunjavali na nastavi biologije, a roditelji na roditeljskom sastanku. Upitnik I za učenike sa sastojao od 35 pitanja, a upitnik I za roditelje od 46 pitanja.

Upitnik II su učenici i roditelji ispunjavali nakon edukacija, u mjesecu svibnju. Učenici su ponovno upitnik ispunjavali na nastavi biologije, a roditelji na roditeljskom sastanku. Dio pitanja za upitnik II je sastavljan nakon uvida u rezultate upitnika I. Upitnik II za učenike se sastojao od 25 pitanja, a za roditelje od 34 pitanja.

U ispitivanju učenika sudjelovali su učenici 7. razreda OŠ Izidora Poljaka Višnjica i PŠ J.E. Drašković Cvetlin. U ispitivanju učenika je ukupno sudjelovalo 19 učenika, od čega 12 dječaka i 7 djevojčica.
Sažetku rezultata upitnika I za učenike i roditelje možete pristupiti putem rezultata – upitnik I učenici te rezultati – upitnik I roditelji.

Nakon analize upitnika I za učenike utvrđeno je da učenici imaju nedovoljno znanja o nekim područjima (poremećaji u prehrani, važnost sna, važnost doručka i namirnice koje bi bilo dobro jesti za doručak, trajanje tjelesne aktivnosti, zdrave grickalice, namirnice kojima je poželjno unositi masti, koji kruh je dobro jesti, dijeta, kalorijska vrijednost). Stoga je uslijedila edukacija učenika, samostalno istraživanje učenika o zadanim temama, izrada radova na zadane teme i međusobno poučavanje učenika.

Nakon analize upitnika I roditelja učiteljica voditeljica projekta na razini škole je uvidjela da roditelji imaju također nedovoljno znanja o nekim područjima. Učiteljica je učenicima 7. razreda zadala da istraže sadržaje navedenih područja te pripreme predavanja, radionice za roditelje koje će provesti na roditeljskom sastanku. Za međusobne edukacije i edukacije roditelja su učenici izradili prezentacije, plakate, edukativne igre.

Nakon provedenih edukacija učenici i roditelji su ispunjavali upitnik II. Sažetku rezultata upitnika II za učenike i roditelje možete pristupiti putem priloženih poveznica ili u priloženim datotekama.

Rezultati – upitnik II učenici

Rezultati – upitnik II roditelji

Na temelju rezultata upitnika zaključujemo da su edukacije za učenike i roditelje bile korisne jer je analizom upitnika I i II i kod učenika i kod roditelja primijećen porast osnovnih znanja o hrani, kalorijskoj vrijednosti, tjelesnoj aktivnosti i važnosti sna. Također je utvrđeno da je povećan postotak učenika i roditelja koji će u svoju kuhinju uvesti pravilnu i raznovrsnu prehranu, koji će više pratiti kalorijsku vrijednost namirnica, količinu hranjivih tvari u pojedinim namirnicama, koji će se više puta baviti tjelesnom aktivnošću i produljiti vrijeme trajanja te aktivnosti. Većina učenika i roditelja smatra da su edukacije bile korisne stoga ćemo i u sljedećim nastavnim godinama nastaviti provoditi istraživanja i educirati učenike i roditelje o navedenim temama.