Erasmus dani započeli su svečanim otvaranjem u zgradi Osnovne škole Kraljice Jelene. Uvodnim govorima, ravnateljica Vesna Ružić i zamjenik gradonačelnika Ivica Rakušić srdačno su pozdravili goste iz Slovenije. Među njima su bili učenici i učiteljice iz Osnovne škole Draga Bajca, koji su cijeli tjedan boravili u Hrvatskoj kao dio ovog obrazovnog programa. Program otvorenja dodatno je obogatio kulturni dio u kojem su učenici iz obje škole izveli pjesme i plesne točke. Poseban dojam ostavila je izvedba pjesme uz pratnju gitara, koju su izveli gosti iz Slovenije.
Jedan od ključnih trenutaka ovog projekta bila je radionica pod nazivom „Plant a flower of Friendship“ koju su vodile učiteljice biologije i kemije Marijana Gudić te učiteljica Marijana Bandić Buljan, učiteljica geografije i povijesti. Radionica je provedena uz veliki angažman učenica šestog razreda. Učenici su u manje posudice zasadili biljke čuvarkuće, koje su u narodnoj tradiciji poznate po tome da štite kuću i ukućane od munja i oluja. Ovaj simbol prijateljstva učenici su ponijeli kućama, a na posudice sa sadnicama zalijepili su legende o biljci, čime su dodatno učvrstili vezu između kulturnog nasljeđa i ekološke svijesti.
Naredni dan je bio posvećen razmjeni iskustava kroz okrugle stolove. Učenici su na panelu nazvanom “Around Europe” podijelili svoja iskustva sa prethodnih Erasmus+ mobilnosti u Poljskoj, Sloveniji i Mađarskoj. Voditeljice, Marijana Gudić i Marijana Bandić Buljan, vodile su učenike kroz inspirativne priče o kulturnim razlikama i sličnostima koje su doživjeli tijekom svojih putovanja, a posteri izrađeni nakon svake aktivnosti služili su kao podsjetnik. Nakon toga, učitelji su na sličan način raspravljali o svojim iskustvima na Erasmus mobilnostima, razmatrajući kako su stečena znanja primijenili u svakodnevnoj nastavi.
Prirodoslovna suradnja posebno je došla do izražaja u sljedeći dan kada je nastava geografije bila posvećena klimatologiji. Pod vodstvom učiteljice Marijane Bandić Buljan i učiteljice Marijane Gudić, učenici su u heterogenim grupama izrađivali 3D modele atmosfere, učeći o slojevima atmosfere, oblacima i meteorološkim instrumentima. Kroz praktičan rad, učenici su ne samo stekli nova znanja o klimi, već su razvijali i suradničke vještine, što je bio jedan od ključnih ciljeva Erasmus projekta.
Ova Erasmus suradnja između vinogradarskog kraja Slovenije i primorskog kraja Hrvatske pokazala je kako međunarodni projekti mogu obogatiti obrazovne procese kroz interdisciplinarni pristup prirodoslovlju. Kroz radionice, okrugle stolove i terenski rad, učenici i učitelji iz obje zemlje zajedno su učili o ekologiji, klimi i kulturi, gradeći prijateljstva i nove perspektive. Erasmus projekt ne samo da je pridonio obrazovanju, već je i proširio horizonte mladih sudionika, potičući ih da budu odgovorni građani i čuvari prirode.