prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Održan međužupanijski stručni skup “Provedba Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za učeničke domove”

Dana 30. siječnja 2015. u Ministarstvu znanosti, obrazovanja i sporta u Zagreb održan je međužupanijski  stručni skup s temom “Provedba Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za učeničke domove“.

Polaznici skupa bili su ravnatelji, voditelji, stručni suradnici i odgojitelje učeničkih domova u Hrvatskoj.

Skup je otvorila mr. sc. Andreja Marcetić, voditeljica županijskog stručnog vijeća za građanski odgoj i obrazovanje, suradnica AZOO,  koja je ujedno bila i voditeljica stručnog skupa. Uvodno je govorila o konceptu provedbe građanskog odgoja, naglasivši važnost promicanja aktivnog građanstva kao jednog od glavnih ciljeva odgojno-obrazovnih sustava zemalja članica EU. Predavači i voditelji radionica su bili Nevenka Lončarić Jelačić, prof. i mr. sc. Tomislav  Ogrinšak, viši savjetnici za nacionalne programe AZOO.

Teme skupa su bile: „Metode pogodne za učenje građanskog odgoja i obrazovanja, učinkovite strategije, suradničko učenje, medijacija i  radionica budućnosti“, „Proceduralna, korektivna i distributivna pravednost u razredu / odgojnoj skupini“ te „Povezivanje ishoda učenja i načina poučavanja, Povezivanje ishoda učenja i ocjenjivanje postignuća, primjeri iz prakse; pitanja, predlaganja rješenja“.

Cilj skupa bio je osposobiti stručne djelatnike za predmetno i međupredmetno planiranje, programiranje i izvođenje odgojno – obrazovnog rada usmjerenog na kompetencijski pristup i ishode; sve to temeljem Programa međupredmetnih i interdisciplinarnih sadržaja Građanskog odgoja i obrazovanja za osnovne i srednje škole. Navedeno uključuje: sustavni razvoj ljudsko-pravne, političke, društvene, kulturološke, gospodarske i ekološke dimenzije; potom razumijevanje  koncepata: „razred / odgojna skupina kao društvena zajednica“ „učenik građanin razreda / odgojne skupine“, „sudjelovanje u izgradnji demokratskih odnosa u razredu /odgojnoj skupini  i školi / učeničkom domu na temelju osobne i zajedničke dobrobiti“, „uloga pravila i zakona u zaštiti temeljnih prava učenika i nastavnika / odgajatelja“, „proceduralna, distributivna i korektivna pravednost“, „veza između pravila, zakona i vladavine prava“; „suzbijanje korupcije“; „načela pravne države i kako ih izgrađujemo“.

Također, obavljeno je osposobljavanje za korištenje interaktivnih, istraživačkih i suradničkih metoda učenja i poučavanja Građanskog odgoja i obrazovanja.

 

Naslovna fotografija je preuzeta s internetske stranice http://www.freedigitalphotos.net/ (autor: cuteimage).