prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Održan završni skup projekta CRISS (Obzor2020) na Kreti

U sklopu projekta CRISS, 14. studenog 2019. održan je završni simpozij o usvajanju digitalne kompetencije – Symposium on Acquiring Digital Competence in the classroom: the experience of primary and secondary schools in Europe u Heraklionu, na Kreti. 

Na simpoziju su, osim pozvanih predavača i političara, sudjelovali i nastavnici iz Italije, Rumunjske, Švedske, Grčke i Španjolske dok su Hrvatsku predstavile dvije nastavnice, Marina Vukančić iz Osnovne škole Ive Andrića Zagreb i Jasmina Kljunić iz Upravne škole Zagreb, čiji su učenici postigli najbolje rezultate u Hrvatskoj vezano za razvijanje i stjecanje digitalne kompetencije. Osim u Hrvatskoj, riječ je i o najboljim rezultatima u Europi. Njihov je uspjeh naišao na veliko zanimanje i priznanje europskih partnera te pozive za daljnju suradnju na europskim projektima vezano uz razvoj digitalne kompetencije u obrazovanju. Nastavnica Jasmina Kljunić oduševila je sve prisutne svojim radom jer je jedina nastavnica koja je sa svojim učenicima u jednoj školskoj godini uspjela proći svih 10 scenarija proučavanja koji su potrebni za stjecanje cjelovitog certifikata digitalnih kompetencija. Osim rada na certificiranju i vrednovanju digitalnih kompetencija, hrvatske nastavnice jedine su testirale program za pomiješanu stvarnost (Magellan) te u sklopu izlaganja prezentirale iskustvo i radove svojih učenika s Magellanom.

U sklopu simpozija grčki partneri održali su svečanu dodjelu plaketa svim grčkim školama koje se bile uključene u CRISS projekt i time zaokružili cijelu priču te školama i nastavnicima odali priznanje i zahvalu za trud i rad koji je bio glavni pokretač projekta. Dodjela je bila izrazito medijski popraćena, a svim su nastavnicima koji su sudjelovali u projektu dodijeljene plakete i priznanja. 

Osim nastavnika, na završnom su simpoziju sudjelovali i drugi pozvani gosti predavači – zamjenica ministra obrazovanja Grčke, koja je i dodijelila priznanja grčkim nastavnicima, savjetnici iz Europske komisije i znanstvenici iz područja obrazovanja i digitalizacije obrazovanja. 

Istaknuli bismo nekoliko izlaganja koji su vezani uz digitalizaciju obrazovanja, a mogu se povezati s hrvatskim obrazovnim kontekstom i CARNET-ovih aktivnosti vezanih za e-Škole i projekte u kojima je CARNET do sada imao istaknutu ulogu.

Predavanje Digitally competent educators profesorice Airine Volungevičienė sa Sveučilišta Vytautas Magnus iz Litve predstavilo je projekte koji se bave digitalizacijom obrazovanja u visokom školstvu. Sveučilište Vytautas Magnus izrazito je digitalno razvijeno te se svi kolegiji, koje pohađa ukupno 10000 studenata, izvode i u digitalnom okruženju (preko sustava Moodle). Profesorica je istaknula izazove vrednovanja u obrazovanju koje se odvija i u stvarnom i u digitalnom okruženju te je kao potencijalno rješenje predstavila projekt TeSLA – Adaptive Trust-based e-assessment System for Learning koje financira Europska komisija kroz program za znanost i inovacije Obzor2020, a čija je svrha upravo premošćivanje navedenih izazova kroz alate za autentikaciju i biometričko prepoznavanje pristupnika testiranju.

Osim TeSLE, drugi projekt vezan uz visoko obrazovanje i digitalnu podršku koji je predstavila profesorica Volungevičienė također je financiran iz programa Europske Komisije za znanost i inovacije Obzor2020. Riječ je o projektu Slide Wiki koji funkcionira kao platforma za podizanje, dijeljenje i vrednovanje visokoobrazovnih nastavnih materijala i kolaboraciju na istima te je usko vezan uz 2. područje Europskog okvira digitalnih kompetencija za obrazovanje (Digitalni resursi).

Dva su pozvana predavača predstavila projekte koji se odnose na centralne aktivnosti u Europskoj komisiji. U sklopu izlaganja Innovation procurement by public bodies in Europe, Ane Lucíe Jaramillo, viša pravna savjetnica s inicijative European Assistance for Innovation Procurement (EAFIP), predstavila je mjere podrške u pripremi procesa provedbe javnih nabava iz područja inovacija (toolkit). Trenutno je otvoren treći poziv za podršku pripreme, a rok je 13. Prosinca. S obzirom a projektne aktivnosti u CARNET-u, ali i šire u Hrvatskoj, ova inicijativa predstavlja važan iskorak u pomoći koju Europska komisija pruža prilikom pripreme procesa provedbe javnih nabava u području inovacija.

Drugo se predavanje iz Europske komisije odnosilo na buduće pozive u okviru programa Obzor2020 vezane uz digitalizaciju obrazovanja. Marcel Watelet, predstavnik Komisije iz Središnjeg ureda za Interaktivne tehnologije i digitalizaciju kulture i obrazovanja (DG CNECT G2), koji posebno istaknuo vodeću ulogu CARNET-a u pilotiranju projekta CRISS, najavio je projekte kojima se planira sustavno ulaganje u razvoj digitalnih kompetencija u obrazovanju. 

Poziv za sljedeći projekt vrijedan 1 milijun eura, Socioeconomic And Cultural Transformations In The Context Of The Fourth Industrial Revolution, otvoren je do ožujka 2020., a u planu je i veliki višemilijunski poziv za usustavljivanje obrazovanja u Europskoj uniji, za koji je u tijeku ispitivanje potreba obrazovnih djelatnika i kreatora javnih politika.

Sve prezentacije sa Simpozija dostupne su na sljedećoj poveznici www.crissh2020.eu/criss-symposium/.